Interpolis Smartwares / Thuisveilig / HomeWizard

Hallo , een tijd geleden heb ik via Interpolis de volgende apparaten gekregen:

Wanneer ik op mijn telefoon de app ‘ThuisVeilig’ installeer dan werkt dit uitstekend via die app (dus volledig los van Homey).

Heeft iemand ervaring met het toevoegen van deze apparaten aan Homey?
Het lijkt er op dat SmartWares een apart basis station / link heeft gemaakt voor deze apparaten (een soort eigen omgeving gecreeerd) die momenteel niet met Homey gekoppeld kan worden.

Ik heb deze apps al geinstalleerd maar daarmee krijg ik het geheel niet toegevoegd:

Met laatstgenoemde zou je theoretisch wel de HomeWizard ‘link’ moeten kunnen toevoegen echter wordt na het invoeren van de gevraagde gegevens de ‘opslaan’ button niet actief en lijkt niet te functioneren.

De rookmelder werkt op 868Mhz, wat volgens mij het Z-wave protocol is. Als ik de rookmelder via de homey > z-wave wil toevoegen wordt deze ook niet gevonden.

Ik snap je verhaal niet helemaal.
Als alles werkt door enkel een app op je telefoon te installeren, dan werkt alles ‘dus’ via wifi.
Óf je hebt er een basisstation bijgekregen die je via wifi met je telefoon hebt gekoppeld, en met dat station de apparaten kunt koppelen en aansturen met 433/868MHz signalen.

868MHz hoeft niet per sé zwave te zijn.

Hallo @Peter_Kawa excuses als mijn vraag niet helemaal duidelijk is.

Het werkt nu stand-alone, dus allemaal buiten Homey om. Ik wil die drie apparaten in Homey hebben. Zodat ze kunnen samenwerken met de andere apparaten gekoppeld aan homey.

Die home wizard link/bridge mag dan weg.

Excuses zijn niet nodig hoor :upside_down_face:.
Maar hóe werkt het dan stand alone? Jouw telefoon heeft vermoedelijk geen 433MHz / 868MHz :grimacing:

Op iPhone en Thuisveilig app, daarin staan de devices.
Als een device een signaal afgeeft krijg ik het in die Thuisveilig app en dat gaat via die Homewizard link/bridge. Maar die signalen afkomstig van de devices wil ik natuurlijk in Homey binnen krijgen.

Maar ik krijg de devices dus met geen mogelijk in Homey gekoppeld.


Om die apparaten toe te voegen moet je waarschijnlijk wel de Homewizard toe voegen aan Homey.
Heb je achter het IP adres van de Homewizard ook het poortnummer ingevuld? Weet niet of het moet maar dat heb ik wel ivm een zelf gekozen poort.
ipadres:poort
En het juiste wachtwoord gebruikt? Niet het ww van de Homewizard website.

Dank voor je reactie @Mike1233

Het toevoegen van de Homewizard link/bridge zou moeten kunnen via:


Echter welke gegevens ik ook invul, de opslaan knop blijft inactief. Poortnummer had ik niet ingevuld, die kan ik zo snel ook niet vinden. Ik heb wel even 1 ingevuld om te kijken of dan de ‘opslaan’ knop actief wordt maar dat lijkt ook niet het geval.

Ik heb het wachtwoord van de Homewizard link/bridge gebruikt.

Kun je eens een screenshot van jou settings delen dan? Voor de goede orde, dit is mijn Homewizard link/bridge:

@Jackass
de gegevens die ik heb ingevuld zijn
192.168.1.123:4567
mijnwachtwoord

De ingevulde gegevens zijn niet mijn echte gegevens maar dit is een voorbeeld.

Ik heb zelf een normale Homewizard in gebruik.
Maar als ik nu mijn gegevens invul blijft de knop om op te slaan ook inactief.
Ik heb ook nog niet de laatste (test)versie er op staan (3.0.5)
Nu staat de laatste versie er wel op en de knop opslaan blijft inactief na invullen van
de gegevens.

Maar als je hier kijkt https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/HomeWizard/ staat de Homewizard Link er niet bij.
Die word dan waarschijnlijk ook niet ondersteund.
https://community.homey.app/t/app-pro-homewizard/19267

Die had ik nog niet gelezen. Wordt dus niet ondersteunt.

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat er toch een hoop apparaten niet ondersteund worden door Homey. Ik begrijp dat de community-developers hier zeer bij nodig zijn. Vanuit Azië komt ook een hoop white-label spul. Is lastig om vooraf in te schatten of het ondersteund word.

Nou dan moet ik deze apparaten maar stand-alone gebruiken.

Probleem is dat Homewizard Link geen API heeft (gesloten systeem) en ik deze voor geen mogelijkheid kan integreren met Homey. Tenzij Homewizard alsnog een API beschikbaar stelt. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Hi @Jeroen_Tebbens bedankt voor je reactie. Dacht ik al dat het een gesloten systeem was. Jammer. Nouja dan maar stand-alone draaien.

Keep up the good work :muscle::+1:t2: