Interpolis Smartwares / Thuisveilig / HomeWizard

Het zou ook moeten werken voor ThuisVeilig, die werken toch ook via de “HomeWizard Link” app voor Android? Of gebruiken die een andere?

Er is inderdaad geen documentatie voor de API, deze heb ik reverse engineered.

Het klopt dan HomeWizard meerdere apps/hubs heeft (HomeWizard (base station), HomeWizard Link, HomeWizard Energy, HomeWizard Climate, etc.). Mijn app werkt met apparaten die via de HomeWizard Link werken.

Als je apparaat nog niet wordt ondersteund, installeer dan de app en koppel als een ander apparaat (momenteel worden de lamp en de deursensor ondersteund). Als je je inloggegevens hebt ingevuld, ga dan naar de Instellingen van de app en daar is het mogelijk om de configuratie en apparaten van je Link op te halen. Stuur deze informatie in een DM (het kan namelijk gevoelige informatie bevatten, omdat het de volledige configuratie van je Link bevat) en dan zal ik het apparaat toevoegen aan de app

1 Like

Krijg net van iemand anders, ene A. E. die aangeeft dat de Homey 2023 geen 868 mHz aan kan. Dus rechtstreeks zal sowieso niet werken.

Ik heb de app voor de iPhone: HomeWizard ThuisVeilig).

Zal er dit weekend eens naar kijken. Zie net dat ik de link niet meer kan benaderen (503). Waarschijnlijk zit de stekker er niet meer in :smiley:.

De ThuisVeilig app is waarschijnlijk dezelfde app met een andere naam. Je kan proberen de testversie te installeren en daarna in Homey de lamp toe te voegen. Als de lamp zichtbaar is in de lijst (het maakt niet uit of deze offline is) dan werkt de ThuisVeilig-app op dezelfde manier als de HomeWizard Link-app.

Heb die setup al een tijd niet meer gebruikt.
Inloggen lukte niet meer (Thuisveilig) > hub gereset met paperclip > hub-qr-code opnieuw gescand > nieuw wachtwoord aangemaakt > kon weer inloggen in de app.

Heb vervolgens de Link-app geïnstalleerd en kon daar ineens ook inloggen :+1:t2:.

Ik zal nu eerst alle apparaten weer moeten installeren. Lamp moet ik opzoeken. De rookmelder en de watermelder daarvan zullen de batterijen wel leeg zijn dus moet ik eerst vervangen.

Wat is voor jou handig? Hier even verder reageren of hier:
https://community.homey.app/t/app-pro-homewizard-link/145076/14

Als je de apparaten weer verbonden hebt met de Link dan kan je de Homey app installeren en daar inloggen met je HomeWizard-account. De lamp zou gevonden moeten worden door de app. Als dit niet zo is laat mij dat dan weten. Na het inloggen ga je naar de app-instellingen (Meer→Instellingen→HomeWizard Link in de Homey app) en daar de data ophalen van de Link. Deze configuratie kan gegevens bevatten over je Link (identifiers, MAC-adres, etc.) Stuur de configuratie daarom in een DM (privebericht)

Update:

Ik gebruik nu de iPhone app: Homewizard Link. Ben succesvol ingelogd en ik zie alle apparaten in die app.

In Homey heb ik de HomeWizard Link app geïnstalleerd en ben succesvol ingelogd.

Er is 1 maar:

Rookmelder en watermeter ondersteun je nog niet. Derhalve gingen we kijken naar de lamp.

Maar jij ondersteunt momenteel alleen de kleuren lamp (groen omcirkeld) en laat ik hier nou net de multi wit led lamp hebben (rood omcirkeld).

Ik kan in jou Homey app dus momenteel nog niets installeren helaas.

@smarthomesven Wil je een ‘diagnostisch rapport’ of een ‘Debug rapport’ van de link’?

En waar stuur ik je een DM? Beetje onduidelijk wanneer ik je een DM stuur in de mobiele variant van dit forum :grimacing:. Laat maar weten dan komt die vandaag jou kant nog op.

Tik op de avatar/ gebruikersnaam.
In DM ‘mode’ zie je een envelopje linksbovenin!

1 Like

Dank!
Als je reply doet op de email dan zie je dat helaas niet.

Heb ondertussen via DM de nodige info gedeeld en een testversie getest. Release zal vast deze week nog ergens zijn. Sven zit er bovenop. Goed bezig!

Ah, klopt. Maar dan staat er “:envelope: Send message” (mét envelop), i.p.v. “Reply”

1 Like

Dank voor verduidelijking!

Ik snap je punt hoor, ik kijk altijd tien keer of ik nog wel in de DM zit vóór het verzenden.

1 Like