Innr sp240

Heb 10 dagen geleden een update voor nieuwe firmware laten uitvoeren sindsdien werkt van de 8 stekkers er nog maar 1 heb al van alles geprobeerd i.s.m. chatgtp maar niks lukt om de stekkers weer aan de gang te krijgen alles blijft bevroren staan met de laatste uitlezingen die voor de update te zien waren.

Op 1 na die zit tussen een plug & play zonnepanelen set deze werkt natuurlijk in de geleverde stroom en dat werkt nog.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Hoor het graag

Gr Kees

Heb je de SP240’s al gereset en opnieuw gekoppeld?

Voordat je ze reset en verwijdert, probeer ze eerst te repareren via de ‘Probeer te repareren’-optie in het onderhoudsmenu dat je vindt in de apparaattegel.

Beste

Heb er al 2 gereset en ook verwijderd uit de Homey app maar als ik ze opnieuw wil koppelen krijg ik de melding dat ze al bestaan. Ga van de week wel verder zoeken was benieuwd of er meerdere mensen last van hebben en gelijk de oplossing hadden.

Die tip om te repareren ga ik nog even naar kijken.

Jullie horen het.

Gr. Kees

Als je ze reset, dan kun je ze het beste eerst verwijderen uit Homey.

Als ze nog steeds zichtbaar zijn in Homey, gebruik dan de repareer-optie om ze opnieuw te koppelen.

Als je ze niet meer terugvindt in Homey, maar Homey geeft aan dat ze wél al gekoppeld zijn, schakel dan je Homey voor minstens 15 minuten uit. Na het opnieuw inschakelen zal Homey het Zigbee-netwerk opnieuw opbouwen en zou je de tussenstekkers opnieuw moeten kunnen koppelen.

Heb ze geprobeerd te repareren

maar dan kom homey weer meer met toevoegen? zoals je ziet werkt de laadstekker waar ik de zonnepanelen wel maar heb er al twee weggetoverd en al ik die andere 3 open zie je dat ze al 9 dagen stil staan dat was de tijd dat ik via homey de update gaf. Trouwens wel een handige optie want anders moet je zelf alle fabrikanten af omte kijken of er updates zijn.

Klopt. Dat is onderdeel van het reparatieproces.

Dank je wel

De meeste werken weer alleen sommige die ik verwijderd heb die blijven maar zeggen dat ze al geïnstalleerd zijn terwijl ik ze verwijderd heb. Ga nog wel even zoeken Homey hen ik een uur van de voeding afgehaald alleen als ik daarna weer wil toevoegen komt de Homey dat ze al geïnstalleerd zijn?

Nadat je die hebt geprobeerd toe te voegen, verschijnen ze dan weer in je overzicht met apparaten? Zo nee, zie je ze wel terug in de Zigbee-sectie in de Homey Developer Tools?

Denk dat ik ze weer allemaal heb kom wel weer dingetjes tegen als je zoiets update dat je alles nummert in de stekker zodat je weet waar het allemaal vandaan komt.

Dank je wel voor de hulp

Mvg Kees