Ik probeer een INNR P240 slimme stekker te koppelen, maar op de een of andere manier lukt dit niet. heb er in totaal 4 tot nu toe 2 getest.
Ik heb de knop op de stekker 5 seconden ingedrukt gehouden tot deze begon te knipperen, de INNR app opnieuw gestart, en de Homey opnieuw opgestart nadat deze 30 minuten van de stroom af was geweest.
Heeft iemand nog ideeën welke opties ik nog kan toepassen?
Ik heb zelf ook een aantal van deze stekkers in gebruikt. Initieel had ik met een aantal stekkers oom wat problemen om te koppelen. Dit. Kwam doordat de afstand tussen de stekker en de Homey (of andere Zigbee routers) te groot was.Probeer dus zeker om een eerste koppeling te maken in de nabijheid van de Homey.
Nadat een koppeling is mislukt meen ik mij ook te herinneren dat het herstarten van de Innr app ook heeft geholpen om uiteindelijk de koppeling tot stand te brengen.
Zijn dit toevallig je eerste Zigbee-apparaten die op een vaste stroomvoorziening werken?
Zo ja, dan is afstand een extra aandachtspunt, aangezien Homey een mesh-netwerk opzet met dit soort apparaten (die als Zigbee-router fungeren) om langere afstanden te kunnen overbruggen. Als je weinig of geen andere Zigbee-routers in huis hebt, dan is de afstand die je kunt overbruggen beperkt.
Inmiddels alweer wat punten verder echter nog steeds geen werkende sp240
Homey tov de stekker <50cm dit lijkt mij vrij dicht op elkaar.
Het zijn ook niet mijn eerste Zigbee apparaten ik kom er maar niet achter waarom het niet lukt.
Inmiddels bewegingssensor aan het netwerk (enddevice) toegevoegd dit ging ook lastig maar is wel gelukt.
Wat voor een Homey heb je?
Hoeveel Zigbee-apparaten heb je gekoppeld met Homey?
Hoeveel daarvan fungeren als ‘router’
Zit er toevallig een veel gebruikt WiFi-netwerk op een kanaal dat overlapt met dat wat de Homey voor het Zigbee-netwerk gebruikt? Zie ook dit artikel: ZigBee and Wi-Fi Coexistence | MetaGeek
Bedankt voor je reactie .
Ik heb een Homey Pro uit begin 2023, en mijn wifi-netwerken zijn ingesteld op kanalen 1, 149, en 40 voor zowel 5 GHz als 2.4 GHz.
Ik heb vier Zigbee-apparaten, waaronder 2 routers en 2 eindapparaten (zie bijgevoegde afbeelding).
Ook heb ik gelezen dat de firmware van de Zigbee-chip wellicht geflasht moet worden door Homey. enige suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken
Oké dat klinkt goed.
Gebruik je de INNR app voor Homey om je tussenstekkers te koppelen?
Jazeker helaas dan wel zonder gewenst resultaat
Vreemd. Heb je je Homey al een keer 10 min uitgezet (en van stroom gehaald) en weer aangezet?
Heb je nog andere Zigbee-hubs in huis, die mogelijk dwars kunnen zitten?
En nog iets wat je kunt proberen: als de tussenstekker in pairing modus staat (knipperend led) en Homey zoekt naar het apparaat, maakt het dan iets uit als je elke paar seconden een keer op de (knipperende) knop drukt.
Wat betreft de Zigbee-update: er is inderdaad een update nodig voor bepaalde problemen, echter die hebben - zover ik weet - niet te maken met het koppelen met Homey of het reguliere gebruik van de stekker.
Ik heb nog een hue staan.
Die heb ik inmiddels uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd. Ook geen resultaat.
Daarna de hue uitgeschakeld gelaten en met de knop geschakeld en daarbij is het pairen gelukt althans een soort van handshake nu niet herkend en kan alleen repareren waarmee alles zich weer herhaald.
Dit laatste heeft mij wel op een idee gebracht.
Ik heb nu de Philips hue gebruikt om de smart stekker te koppelen.
Je zal verbaast gaan hoe makkelijk dat ging.
Nadeel is wel dat hier geen energie monitoring op zit. Wil hem dan alsnog graag op de Homey geschakeld hebben.
Ik heb het al eerder gemerkt maar het Zigbee netwerk van Homey is in mijn geval erg slecht wellicht een upgrade of defect?..
Oké gelukkig een stapje verder .
Je kunt proberen om een reset van het Zigbee netwerk op je Homey uit te voeren. Volgens mij moet je daarna wel al je eerder aangesloten Zigbee-apparaten repareren.
Zit de Hue-hub toevallig op hetzelfde Zigbee-kanaal als de Homey (25)?
Het kan inderdaad ook nog een hardware-defect zijn. Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Athom: Support | Homey. Wellicht dat zij ook iets kunnen achterhalen in de logging c.q. een oplossing kunnen bieden,
Hue staat op kanaal 11 maar dit is uitgesloten omdat de hub enige tijd was uitgeschakeld.
Reset ook al eens gedaan helaas geen succes.
Jammer dat Homey support pas laat een reactie geeft, maar ik zal morgen een uitgebreide omschrijving maken.
Jammer genoeg kan ik ze niet bellen toch net even wat makkelijker.
inmiddels al wat dagen verder, aardig wat geprobeerd maar nog geen werkende oplossing gevonden.
Ticket is ingediend maar nog geen reactie ontvangen. wanneer ik deze ontvang zal ik dit hier plaatsen.
Na nagenoeg twee maanden wachten ontving ik deze reactie, die naar mijn mening niet behulpzaam is en volledig in strijd staat met mijn verwachtingen van een supportafdeling. Ik had immers al gedeeld welke stappen ik had ondernomen, inclusief aanvullende informatie. Uit frustratie overweeg ik nu serieus om de Homey weg te doen en naar alternatieven te zoeken.
antwoord homey:
Thank you so much for getting back to us!
We’ve noticed in the app log that your devices are attempting to connect, and everything seems to be going well until the device decides to leave the network. Unfortunately, we’re unable to pinpoint the exact cause of this. It appears to be an issue with the INNR plugs.
Here are a couple of cheerful suggestions for you to try:
- How about pairing the INNR plugs through different routers? You could place another Zigbee router between Homey and the plug, ensuring there’s enough distance.
- You might also want to perform a Zigbee network reset and then start pairing the plugs that are giving you trouble.
For now, this is all I can assist you with, so I’ll be closing your ticket.
Wishing you a fantastic day and lots of fun with Homey!
Daar kom je inderdaad niet veel verder mee.
Nog wat gedachtes. Mogelijk heb je het al geprobeerd: verwijder de INNR-app van je Homey, herstart Homey en installeer de INNR-app opnieuw. Daarna de stekker proberen toe te voegen.
Je gaf eerder aan het het koppelen van de endpoint-apparaten ook moeizaam ging. Wellicht dat er toch iets niet goed is met de Zigbee hardware in je Homey Pro.
Verder zie ik in je screenshot dat je ook apparaten van ROBB smart hebt aangesloten. Als je die verwijderd uit Homey, heeft dat invloed op het koppelen van de INNR’s? Wellicht heb je dat al gedaan, toen je een Zigbee-reset uitvoerde.
Ik ben even rigoureus te werk gegaan en heb alle Zigbee-apps en bijbehorende apparatuur verwijderd.
Vervolgens heb ik een zigbee netwerkreset uitgevoerd en alle apps opnieuw geïnstalleerd.
Daarna ben ik begonnen met het opnieuw toevoegen van de apparatuur, te beginnen met de INNR-apparaten.
Dit verliep moeizaam; na drie pogingen en een lange opstarttijd van het Zigbee-netwerk (meer dan 45 minuten) moest ik Homey opnieuw opstarten.
Daarna verliep het toevoegen van de overige apparaten traag, maar zonder verdere problemen.
Robbshop-componenten pas aan het eind toegevoegd.
Interessant genoeg bleef alles op hetzelfde netwerk (25), Het lijkt bijna alsof er achter de schermen iets is aangepast.
Ik wil mijn geluk niet beproeven, aangezien de vorige keer alles na drie dagen weer stopte. Vooralsnog werkt alles.
Fingers crossed .
Mijn ervaring met de INNR SP 240-tussenstekkers (heb er zo’n 25 in gebruik) is dat ze meestal snel (binnen enkele seconden) door Homey gevonden worden en koppelen. Soms duurt het langer (met melding van Homey dat het langer dan gebruikelijk duurt). Uiteindelijk slaagt het koppelen wel.
In een enkel geval mislukte het koppelen de eerste keer, maar lukte het wel bij herhaling. Ongeacht hoe snel/langzaam het koppelen ging: ze blijven werken.
Mocht het bij jou op korte termijn weer niet werken, dan is het nog een overweging om na te gaan of je jouw Homey kunt omwisselen voor een ander exemplaar.
Vooralsnog werkt alles naar behoren. Ik heb ook de laatste update van Homey Pro uitgevoerd en dit verliep zonder problemen.