Innr p240

Ik heb geen problemen gehad een drietal SP240’s (had er 6 besteld) in Homey te krijgen.

Wel heb ik een bijzondere ervaring met de energiemeting; het lijkt alsof de waardes veranderd zijn en de Watt-Volt-Ampere-berekeningen niet meer lijken te kloppen?

De INNR-app zelf lijkt al sinds september 2024 niet meer geupdatet te zijn, dus een recente update vanuit hun zijde zou het niet moeten zijn? https://homey.app/nl-nl/app/com.innr/INNR/

Tot enkele weken geleden kon ik nog exact zien dat de Quooker pieken maakte naar rond de 3000W (maximaal vermogen, mooi binnen bereik van de INNR-stekker). Nu lijken die waardes niet meer te kloppen, met Amperages van > 600 en pieken in Wattages van < 200.

Voltage lijkt gewoon in orde:

Amperage lijkt vele malen te hoog:

En als gevolg lijkt Wattage verkeerd afgeleid te worden:

Wat betreft het amperage: na een herstart van Homey (bijv. na een firmware update), zijn bij mij de waardes een factor 1000 te hoog. Dit is een bekend probleem met bepaalde firmware-versies van de stekker. Je kunt dit (tijdelijk) oplossen door de INNR-app op Homey te herstarten. Daarna zijn de A-waardes weer normaal. Deze work-around werkt tot aan de volgende herstart van Homey.

Wat betreft de Insights over tijd: Homey aggregeert/middelt de waardes over tijd. Het kan zijn dat je daardoor pieken die je eerst zag in bijv. de uurweergave, niet meer ziet in bijv, de weekweergave.

Ik kan de opmerkingen zoals hierboven benoemd zijn onderstrepen

voor herstart;

na herstart;