Innr sp120

Hallo,

Gisteren duo verpakking gekocht innr sp120.
Aan en uit gaat opzich prima, soms een fout melding en dan blijft hij aan en uit gaan tot dat ie wel aan blijft staan.

Maar de energiemeter en energie waardes blijven heel lang staan en gaan niet mee met de waarde die het moet doen. Ik heb er bv een achter de wasmachine. Wasmachine aan en beide waardes blijven gewoon staan. Ik heb ook al de report in de instellingen van de stekker terug gezet naar 30. Dus volgens mij moet hij dan sneller waardes doorgeven.
Ook als ik bij inzichten kijk zie ik geen veranderingen.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Groeten

Heb dezelfde en geen instellingen aangepast. Functioneert snel en prima. Hoe maakt hij verbinding met je zigbee netwerk? Heb je gekeken hoe de route is en of die goed werkt? Developers page jan hierbij inzicht geven

Heb er nu vier en werken allemaal prima. Ook een op zolder bij de wasmachine.
Probeer eens 1 dichterbij Homey te zetten en kijk of hij dan goed werkt.
Heb je meer zigbee devices (routers) op verschillende etages in je huis? Dat zorgt voor een beter zigbee netwerk.

Heb er eentje op een meter of 4 vanaf de homey, en een wat verder. In de developer zie ik ook niet dat een ander zigbee apparaat via de stekker loopt.

Dit zijn nu de enige twee routers die ik in huis aan het zigbee netwerk heb.

Ik heb ze gekoppeld via de innr app en niet via een hue bridge

Ik heb ze ook via de Innr app lopen omdat via de Hue bridge de energie meting functie niet werkt. Heb je energie meting niet nodig dan werken ze via de Hue bridge ook prima maar versterken dan je Hue zigbee netwerk en niet je Homey zigbee netwerk.

Geeft de innr sp120 ook een terug koppeling aan homey? Als je hem op de plug zelf schakeld dat je dat dan ook in homey ziet.

Ben opzoek naar een plug die het zelfde doet als de fibaro, maar dan goedkoper.

Hoop dat iemand het antwoord heeft :+1:

Ja, dat doet hij.
Ook heeft hij energiemeting als je hem met de INNR app gebruikt (niet als je hem via een Hue bridge aansluit).

1 Like

Bedankt voor de reactie Martin.

Ik wil hem aan homey koppelen.
Ik ga er mee aan de gang,
Ben benieuwd naar de werking

Hier 5 innr sp120, waarvan twee plotsing niet meer met homey werken.
Harde reset gegeven maar wil niet meer toegevoegd worden met de innr app, ook de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en de innr 5 cm van de homey proberen te koppelen, ze werken prima met de hue bridge en kunnen daarna wel toegevoegd worden via de hue app in homey maar dan zie je dus geen energiemeting.
De andere drie innr werken prima met de innr app in homey.
Bij zwave instellingen kan je een apparaat handmatig verwijderen maar bij zigbee niet alleen een reset maar dan zijn alle zigbee apparaten ook gewist.

Hier ook hetzelfde probleem. Heb 7 INNR SP120 plugs waarvan (gemiddeld 1x per maand) er een aantal niet bereikbaar meer zijn. Ik gebruik de app van @kasteleman aangezien via Hue er geen mogelijkheid is om het stroomverbruik te meten. De enige oplossing die ik tot nu toe heb is om de plug te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen aan homey. Betekend voor mij een halve dag werk, aangezien ik ze in meerdere flows gebruik die op basis van stroomverbruik apparaten in/uit schakelen.
In homey developer zie ik dat alle plugs rechtstreeks routen naar de homey, dus geen mesh opzetten. Kan ik op zich begrijpen, want we wonen niet heel erg groot en hebben houten muren.

Iemand anders misschien aan betere oplossing ? ‘Vroeger’ was de homey nog leuk om nieuwe dingen mee te doen, maar maandelijks dezelfde flows aanpassen en plugs configureren wordt een beetje irritant.

Zijn dit de enige zigbee routers in gebruik?

Normaal gesproken moeten ze ook onderling routen. Heb je geen router onmiddellijk naast Homey?

Ik heb naast homey ook een hue bridge met 21 lampen, 7 switches en 9 sensoren.
De bridge staat fysiek niet naast de homey, maar wel in dezelfde ruimte.

Bedankt voor het verduidelijken van de termen.
Helaas lost dit het probleem niet op.
Vandaag weer een Sp120 die onbereikbaar is.
Irritante is ook, dat bij het opnieuw toevoegen de historie in Homey insights verdwenen is en de plug weer als een nieuw device gezien wordt.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Op deze manier heeft Homey energie 0 toegevoegde waarde :frowning:

Hoi,

Als ik het goed begrijp is dit een goede plug om te koken om het energie te meten van een app. Ik wil enke weken verschillende app. Meten en daarna hem gewoon gaan gebruiken voor 1 app. De rest zit al met kla klu geschakeld

Ja, de SP120 werkt prima maar gebruik wel de Innr Homey app.
Via de philips Hue bridge is hij ook te gebruiken maar dan heb je geen stroommeting.
Koop niet de nieuwe versie SP 220, deze heeft geen stroommeting meer.

1 Like

@kasteleman

SP120 works fine, bought it to get a readout on power-usage. Firts readout gave me quite a heartattack! But it turns out the readout on total usage (KWh) is off. For instance when my Airco-unit has used 5,05KWh the innr-app reports a total usage of 505Kwh. Anyway I can fix that?

Hoi Martin,
De SP120 werkt op zich prima. Ik heb 'm gekocht om stroom te meten van diverse apparaten. Ik schrok nogal van de eerste uitlezingen :slight_smile: Maar nu blijkt dat het verbruikte vermogen niet klopt. Er zit een factor 100 verschil in. Als mijn airco 5,05Kwh verbruikt heeft dan geeft de app 505Kwh aan. Kan ik dat zelf fixen?

Keep up the good work!!

Thx Menne for reporting this. I have to correct that in the INNR app and then publish it to the Homey APP store.

Bedankt Menne voor het rapporteren. Ik moet dit in de app zelf aanpassen en vervolgens weer naar de Homey APP store pushen. Ik ga er mee aan de slag. Hoop dat je een beetje bijgekomen bent van de schrik… :wink:

Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen hier,… ze werken even prima en vervolgens niet bereikbaar… ik heb ze zowel via hue geïnstalleerd als direct in Homey via de Innr app.

Ik merk weinig verschil. Hue lampen werken door het hele huis wel prima via de hue bridge (bediend met Homey.

Wat is wijsheid; vervangen door Fibaro exemplaren of een hue bridge aanschaffen? (Werkt die ook als ik de app van Homey gebruik?)

Alvast dank voor uw antwoorden

Ik gebruik zowel de SP120 al ruim 2 jaar en de SP220 ook al een jaar en er op één enkele zigbee storing na nog nooit problemen mee gehad. Gebruik je de goede app? Direct gekoppeld aan Homey?

Goedemorgen, ik heb meerdere sp120 plugs. In het verleden nooit problemen met koppelen aan homey, maar laatste plugs kan ik met geen mogelijkheid koppelen aan homey. Iemand tips?