Innr SP220 Smart Plug

Dag allemaal,

Ik vroeg me af of er al iemand ervaring heeft met de nieuwe smart plug van Innr (SP220)?
Zelf heb ik enkel ervaring met de Innr SP120.

De nieuwe versie zou werken via Zigbee 3.0.
–> is deze compatibel met Homey?

Alvast bedankt!
Bart

Jammer dat ze niet meteen een upgrade naar 16A hebben gemaakt.
Zie nu dus geen voordelen t.o.v. de SP120 (die met Homey perfect werkt en met powermetering).

Ze lijken goedkoper te zijn?
En weet niet of die zigbee 3.0 beter is wat bereik betreft?

Werkt deze wel op Homey? aangezien deze nog niet in de APP aanwezig is? Of is deze compatibel met de SP120?

Dat is net de vraag :wink:
Hoe kan ik dit te weten komen, behalve de smart plug te kopen en dit te testen?
Kan ik de maker van de app op één of andere manier bereiken?

Bijvoorbeeld via @kasteleman

1 Like

De SP220 moet ik nog binnen krijgen.
Levering is vertraagd door de huidige situatie.
Zal wel ondersteund gaan worden, maar houd er rekening mee dat dit er geen ‘metering’ in zit in tegenstelling tot de SP120.

2 Likes

Oh goed dat je dit zegt! Ik vind die metering nu juist interessant!
Bedankt voor de info!

@robertklep; bedankt voor de tip, dat wist ik niet, weer wat bijgeleerd vandaag!

Intussen ook een antwoordje mogen ontvangen van Athom:

Beste Bart,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen!

Helaas wordt ZigBee 3.0 (nog) niet door Homey ondersteund. Dit betekend helaas dat dee plug nog niet met Homey te koppelen is.

Mogelijk gaat dit in de toekomst veranderen, ik kan hier echter geen harde garanties op geven, nog een tijdslijn waarop dit eventueel mogelijk wordt.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Best Regards,

Boaz

The Athom support team.

Ik heb inmiddels reactie van Innr. Zij geven het volgende aan:

Het klopt dat de SP120 energiemeting had maar dit was alleen mogelijk via de Homey + Homey app, niet via de Innr of Hue app,

Omdat deze functie zo beperkte was is deze in de SP220 niet meer aanwezig,

het klopt dus dat de SP120 wel energie meet maar de SP220 niet meer,

Hmm, heb sinds kort 2 stuks SP120 (nog kunnen begaan!) die ik via de Innr-app op de Homey heb geïnstalleerd. Energiemeting werkt perfect.

Mja… k had zonder goed te kijken 2x een SP220 besteld, nooit er aan gedacht dat die -geen- powermetering zouden hebben. Had verwacht dat dit de opvolgers zouden zijn van de SP120. Eigenschuld dikke bult… nouja… de oude KAKU schakelaars voor de kerst verlichting nu vervangen door deze.