Innr SP240 geen stroom verbruik weergave

Ik heb de Innr SP240 gekocht omdat de Innr een energie meter heeft.
Alleen geeft die niets aan.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Op de foto geeft de Innr alleen voltage aan. Verder niets, en dat terwijl de wasmachine volop staat te draaien.

Dit is geen probleem van Homey. Maar van de plug zelf. Deze heeft een bug :frowning:
Zie ook INNR SP240 smart plug - Apps - Homey Community Forum

Duidelijk.
Vind het wel merkwaardig dat dit probleem blijkbaar al lang bekend is, te lezen is op het forum en dat dit dan niet vermeld staat in de Homey Best Buy Guide.
Ik heb die Innr juist gekozen aan de hand van de Best Buy Guide.

Als je de tussenstekker laat herverbinden via de Onderhoud > Probeer te repareren-optie, dan werkt de energiemeting weer wel.

Iedere keer als je de tussenstekker uit het stopcontact haalt / de stroom eraf haalt, zal je - met de huidige firmware in de tussenstekkers - dit proces moeten herhalen.

Ik ben er inmiddels aan gewend met ruim 20 van die SP240’s, na een aantal weken klussen in huis waarvoor de stroom er regelmatig af moest.

Ik houd nog wel de hoop op een firmware-update door INNR, waarover ik ook het e.e.a. schreef in bovenstaande gelinkt topic.

Los van deze bug, vind ik het fijne stekkers, die 16A aankunnen en waarop ik inmiddels vele flows gebaseerd heb.

Er blijkt niet door-en-door getest te zijn voor (een deel van) alle vermeldingen, vreemd genoeg.
Geef dit soort “bevindingen”, over in dit geval INNR, door aan homey.app/support ajb.

Ik ben ook in het bezit van een INNR SP240 en gebruik deze om de auto op te laden op max 13A. Als hij klaar is met laden heb ik een flow die een notificatie aanmaakt wat het totaal aantal KWH is en de totale kosten. Echter klopt die notificatie niet want hij na het opladen nog druk bezig homey te updaten qua verbruik KWH en de kosten (soms wel 2 uur na het eind van de laadsessie), heb maar een extra flow gemaakt die checkt wanneer hij klaar is met updaten en krijg dan met terugwerkende kracht de totale kWH + Kosten, niet echt bevredigend maar blijkt een Zigbee dingetje te zijn

Bedoel je dat die gegevens vertraagd binnenkomen? Klinkt haast alsof communicatie via je Zigbee-netwerk niet goed gaat.

• Hoe ver is de afstand tussen tussen de tussenstekker en het dichtstbijzijnde Zigbee-routerapparaat (een ander Zigbee apparaat permanent aan stroom gekoppeld, of je Homey zelf)?
  • Is er wellicht storing van je 2.4 GHz WiFi-netwerk op een overlappend kanaal? Zie hier voor meer info.

Afstand zou geen issue moeten zijn. Zigbee interface geeft ook geen fouten, soms duurt het wel tot 2 uur totdat alle data is verwerkt. Ik weet ook niet of het aan de innr plug ligt of dat het aan homey ligt maar bij andere plugs heb ik het niet en zijn van een ander merk

Ik herken dat gedrag in ieder geval niet bij mijn eigen INNR SP240-tussenstekkers. Heb er zo’n 30 in gebruik. Ik kan niet meteen een ander reden bedenken voor dat gedag.

Bedoel je het overzicht in Homey Developer Tools? De daar weergegeven TX Error-info gaat over de communicatie van Homey naar de tussenstekker. Niet andersom, wat in jouw geval meer relevant is.

Ter info: Om sessieresultaten bij te houden gebruik ik de Power Price app. Daarmee geeft je aan wanneer een sessie start en vervolgens als die eindigt en de app berekent het verbruik. Evt. Kun je hem rekening laten houden met tussentijdse wijzigingen in de energieprijs.