Ikea Vallhorn blijft maar beweging zien?

Ik heb een Ikea Vallhorn gekocht, koppelen ging prima maar het vreemde is deze sensor blijft maar beweging zien.
Al loopt er niemand bij ons in de gang, waarna de nachtlamp met grote regelmaat aan en uit schakeld.
Omdat ik er 2 had gekocht heb ik er nog 1 aangemeld maar het zelfde probleem

Iemand ervaring met de Vallhorn van Ikea is er een reden waarom die dingen maar beweging blijven zien die er niet is. (dit is uitgesloten)

Heb je al op het forum gezocht?

Ik heb gisteren ook een Vallhorn gekocht en heb ook valse bewegingsmeldingen. Ik heb alkaline batterijen gebruikt. Ikea adviseert oplaadbare batterijen (Ladda), die een lager voltage hebben. Ik heb er een paar in de oplader zitten en ga straks testen.

Idd. Batterij = 1,5V - Accu = 1,2V
Ik blijf het wel apart vinden dat dat spanningsverschil de gevoeligheid van de sensor zo enorm beïnvloedt.

Testje uitgevoerd. Resultaat: Geen valse meldingen tot nu toe. Testtijd: 1 uur.
Conclusie: oorzaak lijkt het voltage te zijn. Dus geen alkaline batterijen gebruiken, maar de door Ikea geadviseerde oplaadbare batterijen.

1 Like

Ik gebruik hem ook met Duracell batterijen. In het begin het zelfde probleem na een paar uur niet meer!!. Denk dat hij gewoon ff moet wennen aan het netwerk :joy::joy: