Ik heb een Ikea Vallhorn gekocht, koppelen ging prima maar het vreemde is deze sensor blijft maar beweging zien.
Al loopt er niemand bij ons in de gang, waarna de nachtlamp met grote regelmaat aan en uit schakeld.
Omdat ik er 2 had gekocht heb ik er nog 1 aangemeld maar het zelfde probleem
Iemand ervaring met de Vallhorn van Ikea is er een reden waarom die dingen maar beweging blijven zien die er niet is. (dit is uitgesloten)
Ik heb gisteren ook een Vallhorn gekocht en heb ook valse bewegingsmeldingen. Ik heb alkaline batterijen gebruikt. Ikea adviseert oplaadbare batterijen (Ladda), die een lager voltage hebben. Ik heb er een paar in de oplader zitten en ga straks testen.
Testje uitgevoerd. Resultaat: Geen valse meldingen tot nu toe. Testtijd: 1 uur.
Conclusie: oorzaak lijkt het voltage te zijn. Dus geen alkaline batterijen gebruiken, maar de door Ikea geadviseerde oplaadbare batterijen.
Ik gebruik hem ook met Duracell batterijen. In het begin het zelfde probleem na een paar uur niet meer!!. Denk dat hij gewoon ff moet wennen aan het netwerk
Ah, da’s iets anders.
Met Ikea apparaten is het pairen vaak een kwestie van net zo lang doorgaan tot het wél een keer lukt.
Homey zigbee in 't algemeen is vaak niet plug&play.
Verder, heb je al andere zigbee apparaten?
Zo nee, houd de sensor eens een paar cm naast Homey tijdens het pairen.
Hmmm, een volgende x is dat het eerste wat je zou moeten melden , want dan werkt het nog met geen enkel systeem.
Pair instructoes zouden in de Ikea handleiding te vinden moeten zijn?
Vermoedelijk dien je de pair knop ingedrukt te houden tot er iets begint te knipperen.
Je moet het pairing knopje 10 sec in gedrukt houden en niet 5 zoals overal staat. Heb ze alleen nog maar toegevoegd maar nog niet werkend omdat de meeste lampen het nog niet doen omdat er blijkbaar een probleem is met Tuya op homey.
Bij mij ook even maar toen een dag later was het weer kassa. Niet stabiel, geen meldingen terwijl ik ervoor sta te dansen, als die dan wel beweging detecteert gaat deze niet meer uit. Drama product waar op de eigen Ikea site ook veel klachten over staan.
En dit is blijven werken? Ik heb er nu Duracell batterijen ingestopt maar wat een drama zeg. Dus ik moet terug naar de ikea voor die oplaadbare batterijen te kopen