IKEA Tradfri en Philips Hue bewegingssensor

Ik heb sinds gisteravond het probleem dat mijn Hue bewegingssensor geen verbinding meer heeft met Homey. Op ca 3 meter zit een Ikea signaalversterker en op 5 meter een Xiaomi tussenstekker. De 2 stekkers hebben nog wel verbinding.
Gisteravond geprobeerd opnieuw te koppelen met Homey in de nabijheid van de Ikea stekker, niet gelukt. Vandaag weer geprrobeerd in de nabijheid van Homey, weer niet gelukt. Het werd wat donkerder in de kamer dus de lampen (Ikea Tradfri, 3x) aangezet.
Weer Homey app geopend om de Hue sensor toe te voegen, druk 10 seconden op het pennetje in de Hue, groene lamp gaat aan, en 2 tellen later begint de Ikea lamp het dichtst bij de sensor, ca 1 meter, te knipperen. En verschijnt in Homey met een rood uitroepteken en is sindsdien onbereikbaar voor Homey.
Ook na een reset van Homey blijft de lamp weg. Heb de lamp weer opnieuw moeten toevoegen en werkt nu weer normaal. Alleen een foutje gemaakt en gekozen voor een E14 lamp terwijl het een E27 was. Maar word wel normaal gevonden en zegt ook dat het een E27 was.

Ik had een redelijk mesh netwerk. Heb ca 6 routers en de rest is een enddivice. 15 stuks.
Maar als ik nu ga kijken bij de developer pagina is alles rechtstreeks verbonden met Homey op 2 na. 5 apparaten zijn helemaal niet verbonden met Homey maar die werken normaal.
Kan verder niets zeggen over het mesh netwerk.

Maar iemand bekend met het probleem dat een apparaat ineens onbereikbaar is?
En nu nog even op zoek naar de handleiding van de Hue bewegingsmelder, lampje word nu niet eens meer groen.

Homey is nog steeds 4.2.0

Wat ik denk dat er is gebeurd is dat de bewegingssensor en de lamp een eigen netwerk hebben opgezet (een beetje hetzelfde als wanneer je een IKEA remote koppelt met een IKEA lamp, dat gaat ongeveer op dezelfde manier), en daardoor is de lamp (dus) uit het Homey netwerk verdwenen.

Volgende keer je lampen even uitzetten als je de Hue sensor wilt koppelen.

@robertklep Dank je voor de reaktie. De lamp stond al een tijdje aan dus verwacht ik niet dat deze spontaan gaat koppelen met een ander netwerk. Blijkbaar dus toch. Iets om rekening mee te houden.
Maar de 2 werkten ook nog niet samen, maar dat komt waarschijnlijk omdat de sensor nog steeds niks doet na 10 seconden de knop indrukken. Na ca 7 seconden wel een rode lamp.
Maar dat ga ik hopelijk vanavond uitzoeken.