Goedemorgen,
Ik heb sinds kort last van het feit dat de motions sensors geen beweging meer detecteren OF heel laat reageren om de lamp aan te zetten.
Als de kleine man uit bed komt, de overloop oploopt heeft al sinds jaren de lamp direct aangegaan.
Nu gaat hij soms niet eens aan of met echt een vertraging van 10 seconden.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Staan de Hue bridge en Homey op hetzelfde ZigBee-kanaal?
Homey ZigBee kanaal kan je hier bekijken:
Hue Bridge ZigBee kanaal kan je vinden in de Hue app bij Instellingen→Hue Bridges
Ik snap dat je de bewegingsmelder verdenkt, maar het probleem kan ook in de lamp zitten.
Wat betekent Philips Hue in de titel?
- de bewegingsmelder en de lamp zijn van dat merk
- de bewegingsmelder en de lamp zijn beide via de Hue hub met Homey gekoppeld
zo nee, welke niet?
-
- als dat de lamp is, welk protocol gebruikt de lamp? (bijv. zigbee)
-
- als dat de bewegingsmelder welk protocol gebruikt de sensor?
Bepaal ook even of:
- de bewegingsmelder de flow vertraagd of helemaal niet start
of
- de lamp vertraagd aan gaat / helemaal niet aangaat
Voeg daartoe een notificatie kaartje toe aan de flow met daarin de flow naam;
A. tijdstip op de notificatie is gelijk aan / notificatie verschijnt op het moment dat de lamp aan ging: vertraging zit aan de kant vd bewegingsmelder
B. tijdstip op de notificatie is gelijk aan / notificatie verschijnt op hetzelfde moment dat er beweging was: vertraging zit aan de kant vd lamp
C. tijdstip op de notificatie is gelijk aan / notificatie verschijnt op het moment dat er beweging was, maar lamp blijft uit: probleem zit in aansturing van, of de signaalkwaliteit naar lamp
D. geen notificatie: probleem zit in bewegingsmelder, of signaalkwaliteit daarvan
E. Het issue zit in de Hue hub
Ik had precies hetzelfde probleem sinds ik een ThirdReality bridge had toegevoegd. Het bleek dat die op hetzelfde ZigBee-kanaal stond en daardoor storing veroorzaakte met de Hue bridge. Na het kanaal te veranderen was het opgelost