Hallo, ik heb sinds een dag de Homey pro, ik he met succes lopen pielen om van alles te koppelen, zoals Sonos en Philips hue bridge en hue lampen. Nou heb ik een aantal lampen van IKEA gekocht die ik ook direct wil koppelen aan de Homey, ik heb ook de reset van de lampen gedaan maar de homey al ziet al de lampen in zijn geheel niet. Kan iemand mij er bij helpen en of heeft dezelfde ervaring. Alvast bedankt gr Prekash
Hoi, Ik heb precies het zelfde probleem met mijn nieuwe hanglamp. ben bezig met de helpdesk. Als daar wat uit komt hoor je het.
groet, Klaas
Met Ikea is het meestal “gewoon blijven doorgaan totdat het wél lukt”
Maar waarom koppel je de Ikea lampen niet gewoon aan de Hue hub?
Dan heb je mooi Ă©Ă©n (Hue) zigbee mesh, i.p.v. twee.
Als je ze toch aan Homey wil toevoegen,
zeer nuttig Homey Zigbee leesvoer:
Hi, en welkom. Veel plezier met je Homey!
Als je de lampen rechtstreeks aan je Homey wil koppelen:
Wat gaat er precies mis?
Je moet de lamp eerst AAN zetten en daarna 6x uit en dan weer aan.
(Dan heb je dus 12x de knop of stekker bediend).
Dan zal de lamp gaat pulseren (langzaam feller en zachter gaan branden) en staat hij in de “koppelstand”. Doet hij dat wel?
Geef anders even aan waar je precies vast loopt.
Zoals bij alle vragen hier: geef svp zo veel mogelijk info, dan kunnen we je het beste helpen.
En de community heeft ook een goede zoekfunctie trouwens…
He Klaas, ook geprobeerd aan mij hue te koppelen die kan ze ook niet vinden.
Weet je zeker dat ze dan wel in de pairing mode staan? Want het klinkt van niet.
Hi Henk,
Dank voor je bericht. Ik heb de homey app geopend. De IKEA app geĂŻnstalleerd. Vervolgens op een apparaat toevoegen gedrukt. Dan kies is een apparaat(lamp) in de IKEA app. Dan krijg een bericht over zigbee en daarna een beeld met de lamp en de mededeling dat ik de lamp moet aansluiten en dan eerst uit en aanzetten en de melding dat als het binnne 20 sec niet wordt toegevoegd ik het moet resetten door 6x aan en uit te zetten. De lamp gaat dan knipperen en ik heb de lamp aangelaten. De homey ziet de lamp nog steeds niet en ik krijg na een tijdje de melding dat het niet is gelukt. Ook heb ik het bij de Philips hue geprobeerd maar die ziet de lampen ook niet.
Voor de volledigheid ik heb lamp e27 van IKEA instelbaar in de lamp gedraaid voor dit alles en ook de gui10 lampje in de lampjes gedaan. Ik loop dus vast op het feit dat de lampjes niet worden gezien. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
Is de pairing mode het feit dat ze gaan knipperen na 6x aan en uit zetten?
Super dank
HĂ© Peter bedank voor bericht, hue ziet ook niet.
Ja, dat klopt.
Voor sommige apparaten zegt IKEA dat je ze dicht bij de controller (dus Homey of de Hue bridge) moet houden voordat ze gepaired kunnen worden, heb je dat al eens geprobeerd?
Je doet het op zich prima lijkt het.
Als de lampen knipperen nadat je ze 6x uit en aan gezet hebt, staan ze inderdaad in pairing-mode.
Heb de ervaring dat de (in mijn geval soms wat oudere) Ikea lampen soms wat wispelturig zijn bij het toevoegen.
Na een aantal keren proberen zou het dan alsnog moeten lukken.
Mocht je een Ikea hub hebben, dan kun je ook even proberen daar de lampen aan te hangen om te kijken of er firmware updates zijn die e.e.a. verbeteren. Die verbeteringen zijn er in het verleden wel geweest voor pairing nl…
En dan weet je meteen of de lampen zelf in orde zijn.
Nog niet geprobeerd. Zal dat eens doen. Dank
Hi Henk, helaas geen IKEA hub, bewust niet ivm met de homey pro. Leek me niet nodig . Ik zal het nog maar een paar keer proberen. De led strip en de slimme stekkers zijn wel gelukt met de IKEA app
Je moet het aan en uitzetten heel snel doen. Niet wachten dus. Bij mij werkte dat meteen.
Ja dat heb ik gedaan, ik heb een hub van IKEA geregeld even kijken wat die doet.
Maar…
Gaat de lamp nu kort knipperen na het 6x uit en aan zetten?
Want als ie dat niet doet, komt ie niet in pairing mode en krijg je em helemaal nergens aan gekoppelt. Dan ligt de schuld bij de lamp (of de manier van in pairing mode zetten…
En (just to be sure): kun je aangeven welke lamp(en) je probeert te koppelen?
Hoi Henk het 6x knipperen is in eerste instantie gelukt, moet wel aangeven dat ik het daarna voor de zekerheid nog een keer heb geprobeerd en nu lukt het niet meer.
Het gaat om slimme gui10 lampjes met kleur en slimme e27 lampen die warm licht geven.
Nee, NA het 6x uit en weer aan doen moet de lamp uit zichzelf even knipperen. Doet hij dat?
En geef svp even productnummers of een link naar de lampen op de Ikea site. Volgens je beschrijving kunnen het er nog meerdere zijn.
Als je niet zo precies mogelijke info geeft kunnen we je niet helpen.