Kan Ikea lamp niet linken

Hallo,

ik heb sinds kort een Homey bridge en heb een aantal Ikea lampen gekoppeld. Nu heb ik ook een aantal Ikea Tradfri lampen met filament omdat deze in een open lamp zitten en er dus mooi uit moeten zien. Deze lampen zijn smart (E27 filament, dimbaar met wittinten maar geen RGB) echter ik kan ze niet vinden in de lijst van lampen die je kunt koppelen. Doe ik iets verkeerd? Heb ik dan Homey Pro nodig? Of zijn gewoon nog niet alle lampen van Ikea toegevoegd aan Homey?
Ik heb geen Ikea hub, ik heb specifiek voor Homey gekozen zodat ik niet meerdere hubs nodig heb.
De lampen werken wel op een gelinkte Styrbar afstandsbediening dus ik dacht dan stel ik de tijd in dat die lampen aan en uit moeten via de afstandsbediening maar die kan ik met Homey dan weer niet als β€œdan”-kaartje gebruiken om de lampen met een tijdsinstelling te bedienen (00.00 uur lampen uit en 06.00 uur lampen aan). Of misschien kan dit wel wel maar dan heb ik nog niet gevonden hoe?
Kan iemand mij helpen? Ofwel hoe ik de lampen kan linken ofwel hoe ik de afstandsbediening op gezette tijden de lampen aan en uit kan laten gaan?
Alvast bedankt!!!

Op mijn Homey (de pro weliswaar) heb ik mijn filament lampen (enkel dimbaar) als deze lampen E14 & E27 gepaired:
Screenshot from 2022-10-25 21-14-05

Dit staat in developer als gebruikte driver:

Driver	homey:app:com.ikea.tradfri β€” dimmable_bulb
Driver	homey:app:com.ikea.tradfri β€” dimmable_bulb

Zou op de bridge ook moeten werken imho

Dankjewel Peter, ik ga het nog een keer proberen!

1 Like

Het is gelukt! Dankjewel! Ik weet ook niet waarom het eerst niet lukte, misschien omdat ik de afstandsbediening al had gelinkt aan de lampen (direct, niet via Homey)? Hoe dan ook, het is nu gelukt, super fijn!

1 Like