Homey Bridge (beta) koppelen met IKEA Tradfri

Hallo,
Ik probeer mijn IKEA Tradfri lampen te koppelen in de Homey app. Ik maak alleen gebruik van de Homey Bridge. Zoals je kunt zien heb ik de app in Homey geupdate naar de Experimental versie (v1.14.0). Ik hoopte dat het daarmee zou werken, maar helaas. Alle mogelijke dingen al geprobeerd (resetten, langzaam/snel, etc).


Want…je krijgt errors?

Nee niet eens. Hij blijft altijd op ‘Volg de instructies’ staan. Na 20sec gebeurt er niks en ook niet nadat ik de lampen 6x aan/uit snel/langzaam heb gezet.

Zoek even door het forum, IKEA apparaten koppelen wil voor veel mensen nog wel eens lastig zijn (vooral om de apparaten in pairing mode te zetten, soms werkt dat pas na tig keer proberen).

1 Like

@Joeri : Ik denk dat ik met dezelfde vaststellingen kamp:
Via homey bridge lukt het niet om Ikea Tradfri toestellen te koppelen.
Vaststelling:
Initieel (2-tal weken geleden) kon ik de “tradfri dimmer” linken, die na enkele dagen niet meer functioneerde.
Nu kan ik geen enkel Ikea device meer linken (ook niet na reset), geen detectie/geen foutmelding in scherm “Volg de instructies”:
=> voor alle zekerheid kreeg nadien elk toestel firmware update via Ikea verbindingshub (maar na verwijderen/reset konden deze nog steeds niet toegevoegd worden via de homey bridge)

  • E27 lampen (verschillende types)
  • Floalt paneel
  • aan/uit schakelaar, dimmer, afstandsbediening
  • repeaters
  • bewegingsensors
  • stopcontact

Ik beschik eveneens over enkele andere Zigbee sensoren (Aqara temperatuur/beweging/deurcontact) deze worden wel herkend en kunnen wel toegevoegd worden op Homey Bridge.

Is bovenstaande eveneens een gekend probleem op de Homey Bridge voor andere gebruikers?

Had problemen met ikea lamp te pairen. Is uiteindelijk gelukt door te pairen vlak naast de homey bridge (beta). 6x aan-uit volgens de instructie inde homey ikea app

1 Like

@GlenH Graag ook even melden bij het Beta team, er staat niets over Tradfri problemen

Ff nieuwsgierig, @Joeri, met v1.13.0 werkt het dan ook niet? Heb je een reden om de test versie te gebruiken op dit moment?

@Peter_Kawa Nee met de andere versie doet ie het ook niet. Ik heb ergens in een ander topic gelezen dat ik wel de nieuwste versie moest hebben. Sorry, weet even niet waar precies.

Ah okee. Een Test versie werkt meestal prima, maar is ‘experimenteel’ en euhhh in de test fase, en issues zou je het beste met de ontwikkelaar bespreken, in dit geval Athom.
Zoals Robert al schreef, Ikea is moeilijk te pairen, net zo lang proberen totdat het werkt.
Én de apparaten vooraf resetten, ook nieuwe.
Met de Homey Pro is hetzelfde ‘pair euvel’.