Philips Hue motion sensor aan Homey koppelen (ipv brigde)

Onze lampen/bewegingssensoren had ik voorheen gekoppeld aan de bridge en ik had “flows” ingesteld via de Hue app. Dit werkte perfect.

Met de recente komst van Homey wil ik graag deze flows regelen via homey ipv via de bridge. Ik heb de sensoren uit de Hue app verwijderd. Nu doen ze nu in de Homey app ook niks meer. Ik heb ze verwijderd uit de Homey app, en de sensor gereset dmv de setup knop aan de achterkant.
Als deze oranje knippert (verbinding maken) dan vindt Homey de sensor niet… wat doe ik fout?
Overigens kan de Hue app de sensoren wel vinden, maar dat is dus precies niet de bedoeling omdat ik het niet via de bridge wil laten lopen.

Wie heeft een tip hoe ik dit moet aanpakken?

Bedankt alvast!!

Screenshot_20200424-162500_Homey|690x257

1 Like

Misshien trap ik een open deur in, maar je hebt toch wel de Philips Hue Zigbee app geïnstalleerd?

1 Like

Je hebt een Zigbee Mesh network thuis met de Philips Hue als hub. Al die devices kunnen via elkaar met elkaar praten. Op het moment dat je je sensor -uit- dat Philips Hue Zigbee netwerk haalt en aan je Homey koppelt heb je dus een tweede Zigbee “netwerk” waar alleen je Homey en je sensor in zitten. Die moeten dan wel rechtstreeks bereik hebben naar elkaar, want ze kunnen niet via die andere devices “relayen” (berichten door laten sturen). Mocht je sensor dus buiten rechtstreeks bereik van je Homey zitten, dan kunnen ze elkaar dus niet bereiken. Misschien niet relevant in jouw situatie, maar wel handig om te beseffen.

1 Like

Ik zit dit te lezen, en ik denk dat ik begin te begrijpen waarom ik in mijn Homey Hub de HUE bewegingssensor niet zie… Die sensor MOET dus weggehaald worden uit het HUE netwerk en RECHTSTREEKS opgenomen worden in de Homey Hub?