Ik kan geen opdrachten verwerken voor…

Hallo Community! Ik start een aantal Homey flows met een Google Nest mini, waaronder de opdracht “licht aan”. De mini moet dan de scene ‘Flow Licht Aan’ uitvoeren. De flow voert in de DAN sectie de ‘Zet Aan’ instructie voor ‘centrale lamp’ uit, een Switchbot schakelaar. Tenminste, dat is de bedoeling. In plaats daarvan meldt de mini mij: “Ik kan geen opdrachten uitvoeren voor centrale lamp”. Waarna misschien wel of misschien niet de centrale lamp even later toch aangaat. Als ‘troost’ gaat wél een staande lamp aan!?!

Voer ik de flow ‘Licht Aan’ via Homey uit, dan wordt het licht zonder mopperen aangedaan, wat overigens wel even kan duren. De staande lamp blijft dan uit, wat logisch is want hij komt in de flow niet voor.

  • Hoe weet de mini, dat in de Homey flow de switchbot ‘centrale lamp’ wordt aangeroepen. Wordt er door Homey een (fout)melding naar mini gestuurd, die deze naam bevat?
  • Waarom wordt de routine ‘Staande Lamp aan’ uitgevoerd? (Deze start een scene ‘Flow Staande Lamp aan’)
  • Ik heb ook een ‘Licht Uit’ flow, die in mijn ‘Welterusten’ routine wordt aangeroepen. Deze wordt zonder commentaar uitgevoerd, hoewel het soms wel een kleine minuut duurt voor het licht uitgaat.

Hetzelfde verhaal geldt ook voor de Switchbot curtain. Ik krijg dan een vergelijkbare foutmelding voor ‘Gordijn’.

Herkent iemand deze situatie? Ik heb het idee dat de Homey Switchbot app niet goed werkt. De schakelaar en de curtain reageren namelijk ook traag wanneer ik ze aanstuur vanuit Homey. Dit terwijl de eigen app van Switchbot onmiddelijk reageert.
Alvast bedankt!
Jan

1 Like

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.