Nederlandse Google Home koppelen

Heb mijn (Nederlandse) Google Home vandaag ontvangen, maar hoe ik hem met Homey moet koppelen snap ik echt niets van.
kan dit nog niet?

2 Likes

Alleen ter info: Er is ook een Engels topic voor Google Home.

1 Like

ik ondervind het zelfde probleem, het is mij echter ook nog niet gelukt na 2 dagen.

Zijn er al gebruikers die de nederlandse verzie wel gekoppeld hebben gekregen?

Mij ook nog steeds niet gelukt :persevere:, ik kreeg alleen een bijdehandje die zeg dat ik moet zoeken op dit forum… ja of ik dat nog niet gedaan had…

Ik denk dat we moeten wachten op een betere ondersteuning…

Wat testen met IFTTT gedaan, maar dat lukt me ook nog niet. Google home snap mijn commando’s nog niet. Misschien dat weer omdat IFTTT nog geen Nederlandse taal als input kan gebruiken. En je aan de Nederlandse Google home nu alleen Nederlandse commando’s kan geven…

Ik denk dat discussie over de Nederlands talige Google home toch echt in het Nederlandstalige forum hoort.:slightly_smiling_face:

Dat ben ik met je eens en zoals ik al zei:
Alleen ter info.

1 Like

Ik krijg de nederlandse google home ook niet gekoppeld, de engelse werkte wel, maar ik was zo blij dat eindelijk de nederlandse spraak op google home werdt gelanceerd, ook al werkt dit nog niet vlekkeloos. IK had eigenlijk wel vanaf dag 1 een duidelijke instructie van Athom verwacht, zeker omdat de Homey eerst met veel bombarie werdt verkocht als zijnde met spraak herkenning, dit daarna gecanceld werdt omdat Google integratie veel beter zou werken (En daar hadden ze een punt), maar dan nu de Nederlandse spraak er is , is er geen ondersteuning!

4 Likes

Er is momenteel helaas nog geen nederlandse ondersteuning. Ik heb het zelf wel aan de gang door een eigen app te maken voor de google home maar eenvoudig en noob-vriendelijk is die oplossing zeker niet :sweat_smile:. Even wachten nog…

Hoi Jeroen,
Is het mogelijk om een simpele beschrijving te geven en de app via GitHub beschikbaar te maken?

Wat ik gedaan heb is een dialogflow maken op api.ai, deze roept een webhook aan. In de webhook vang ik (via php) af welke intent is afgegaan op api.ai en die intent geef ik mee aan een webhook in Homey die op basis van de ontvangen intent flows triggered.

ik wacht met smacht af, ben heel benieuwd hoe ze samen werken.

Hoop snel op een koppeling

1 Like

Ik hoop ook dat er snel een NL koppeling is

Jaja schiet mij maar lek :crazy_face::crazy_face:

1 Like

Waarom niet een klein beetje info vanaf Athom… ik ben best wel teleurgesteld…

Op deze pagina kan toch zeker wel wat info komen? ( https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000048/?gclid=CjwKCAjwyOreBRAYEiwAR2mSkt-R4cEexnzLceJ8LvElq4Y8jwy5LDwaXWIMl1g0LdsIabZJLrzCZRoC9IQQAvD_BwE )

2 Likes

Ja had ik ook wel verwacht van een Nederlands bedrijf :frowning:

het is wel erg stil… is er nog wel verdere ontwikkeling van Homey?

Geduld, Google heeft additionele eisen dus er is wat extra vertraging. (Zie Engelse thread / GitHub)
En ik zie dat er nog hard gewerkt wordt daar in Enschede…
(zelfs op dit tijdstip!)

Is het straks ook mogelijk om apparaten toe te voegen aan de Google home app? Zoals dit wel al mogelijk is met alexa?

Ook die GH integratie is ter review aan Google aangeboden …

Ik kom er net bij toeval achter dat de nederlandse Google Home Mini nu samenwerkt mer Homey !!
Als ik bv vraag: “Hey Google, vraag Homey om het licht in de keuken aan te doen”, dan werkt het !!! Homey antwoordt daarop ;/)
Het werkt op deze manier nog niet feilloos zo te zien, maar mss doe ik het niet goed.