Google assistant herkent zeg tegen homey niet meer

Beste homeygebruikers,
Van de een op de andere dag herkent google home (via google nest) zeg tegen homey niet meer. Ik heb eigen routines in google home met de opdracht zeg tegen homey (zet ventilator aan). Heeft altijd perfect gewerkt echter nu krijg ik bij elke opdracht met zeg tegen homey de reactie: ik begrijp je niet. Ik heb homey ontkoppeld, en weer gekoppeld, de sync met homey werkt ook prima. Homey sync met Google staat aan. Alle flows zitten in favorieten. Iemand enig idee wat er mis is?

Ik gebruik start flowname als commando en dat werkt. Je hoeft niet meer het vraag aan Homey commando te gebruiken.
Vergeet niet om flowname te veranderen naar je eigen flownamen.

De functionaliteit staat op de rol om pas 1 april uitgeschakeld te worden, maar mogelijk is (een deel van) de ondersteuning ook al uit experimentele firmware V5 weg? Of gebruik je nog firmware V4?

De suggesties om de nieuwe Google Home integratie versie te gebruiken is hoe dan ook de beste weg, anders zit je in April weer met dit probleem.

Nope, zit er nog in

Welk model Homey heb je en welke Firmware?

Ik gebruik Homey early 2019 versie 4.2.0.

Beste Edwin,

Ik gebruik reeds de spraak van Google home. Dus niet de spraak van Homey.
Ik wel bij homey ingesteld bij als iemand zegt doe dan dit. Bij de routine van google home staat bij routine: “zet ventilator aan” de opdracht: “zeg tegen homey zet ventilator aan”. Zet ventilator aan is een flow in homey.
Heeft altijd gewerkt tot gisteravond. Commando doe schemerverlichting aan werkte prima, het commando doe de verlichting uit werd niet meer begrepen.
Momenteel werken de routines zeg tegen homey niet en de rest (hoe laat is het b.v.) prima. Voor mij een raadsel.

Kun je kijken of “start ventilator aan” als commando werkt?
Je hoeft namelijk vraag aan Homey niet meer te gebruiken.

“Zeg tegen Homey” stuurt de zin erachter naar Homey Speech. Dat is dus de oude manier. Ok Google zet … of OK Google start … is volledig Google, zonder Homey speech.

Beste Edwin,
Bedankt voor het meedenken. Als ik tegen google nest zeg: “start flownaam”. Flownaam is de naam van de flow in de favorieten van homey. Dan is het antwoord: “ik begrijp het niet”. Ik heb het ook in de routine van google home als opdracht ingetypt, dezelfde reactie als ik de routine start. Is dat wat je bedoeld?
Groet, Peter

Daarna Google nog vragen om te syncen: zoek in Google Home discussion topic part 2 voor meer details

Ik had het zelfde.
Gebruik de Engelse variant en bij mij snapte Google het ook niet meer.
Maar ik gebruikte altijd tell Homey to… en als ik er ask Homey to van maak doet die het wel weer.
Dit gebruik ik voor Flows, devices kan ik inderdaad met de directe integratie aanroepen (zonder tell/ask Homey).

Het kan gewoon in het Nederlands, belangrijk is dat de flow favoriet is in Homey, dat Google gesynchroniseerd is met Homey (zodat de favoriete flows opnieuw opgehaald zijn) en dat je de naam van je flow noemt na Hey google, start…

De onderstaande video legt het uit, wel in het Engels, maar zoals gezegd, in het nederlads kan ook:

1 Like

Bedankt voor het delen, ik ga mij er eens in verdiepen :slight_smile:

Beste supporters,

Dank zij de hulp van jullie is het probleem opgelost. Ik had gebruik gemaakt van de spraak functie van homey: Als iemand zet dan. De flow startte dus met als iemand zegt. Deze flow kan niet gestart worden in google home met het commando start… ik heb alle spraak weggehaald en veranderd naar: Als de flow start. Alles werkt nu perfect en is voorbereid op het verdwijnen van spraak uit Homey. Nogmaals dank voor alle inzet.
Groet
Peter

2 Likes