Commando via Google werken niet

Ik heb Google home en Homey gesync’ed en dat is allemaal goed gegaan. Als ik zeg Oke google sync my devices dan krijg ik te horen ‘Goed, ik synchroniseer apparaten met Homey’ dus dat gaat allemaal goed.

Ik heb een flow ingesteld dat wanneer ik een bepaald zin zeg dat dan een apparaat aan gaat. Wat ik ook doe het werkt niet!. Ik heb Engels geprobeerd, Nederlands geprobeerd en helemaal niks komt aan bij Homey. Ik begin met Oke Google tell homey “commando” Dat werkt niet. Ik zeg Tell Homey “commando” werkt niet!. Ik zeg Oke Homey “commando” werkt niet!! Verschillende zinnen geprobeerd en niks werkt. Hoe kan je het zo instellen dat wanneer ik op Google iets zeg dat die commando wordt doorgegeven aan Homey?

Hoe heb je dit ingesteld? Ik vermoed dat je het “er wordt iets gezegd” kaartje hebt gebruikt en dat gaat zoiezo niet werken met Google

Dat klopt. Dat hoef je ook niet te zeggen als je hem gesynchroniseerd hebt met Google home

De flow die je wilt starten wel in je favorieten gezet?
En dan gewoon zeggen… heey google…start (naam flow)

Dat net gedaan en dat werkt helaas niet. Ik hoor dan “sorry I do not understand”

Is het uberhaupt mogelijk om de “er wordt iets gezegd” kaartje te gebruiken? Zo ja kan dat via google assistant?

Lees mij vorige post

Ik merk dat “Hey google” “activeer …naam flow…” beter werkt.

Je kan ook een routine aanmaken, dan kun je zelf bepalen wat je moet zeggen “Hey Google …” en die als actie geven “activeer …naam flow…”. Het voordeel (vind ik persoonlijk) hieraan is dat je meerdere spraak opdrachten aan deze ene routine (actie) kan hangen.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld een flow met de naam “jaloezieën open” maar mijn vrouw zegt liever “luxaflex open” en ik zelf eigelijk “lamellen open”, nu heb ik gewoon een routine aangemaakt met de spraakopdracht “luxaflex open” + “lamellen open” en als actie “activeer jaloezieën open”

Gewoon ter info, ik had Google home werkend gekregen(werkte hier al tijdje met virtuele lampen) maar als ik die vandaag bedien meld Google dat homey niet bereikbaar is.

Het kan dus zijn dat er problemen zijn door updates.