Hue flow gaat zomaar aan

Zomaar… Uit het niets… Op de meeste rare momenten gaat de hue flow draaien. Kan het zelf niet verklaren waarom…
Situatie:
Homey Pro 2023. 12.0.0 (laatste versie)
Philips Hue app 6.2.1 (laatste versie)
Advanced flow - correct aangemaakt

Lampen gekoppeld aan de Philips Hue bridge.

Wie kan me helpen hierin…? :crossed_fingers:

“de hue flow”?

Wellicht handig om de flow hier te publiceren. Een kleine denkfout kan de meest onverwachte gevolgen hebben.

Graag een screenshot, niemand anders dan jij kan op jouw Homey inloggen om de flow te zien.

1 Like

Je bent in ieder geval overtuigd van je eigen volmaaktheid, dus als de Flow Correct is moet iets of iemand anders de schuldige zijn…

1 Like


Volmaaktheid ook gewoon… :upside_down_face: :joy:

Je kan even een notificatie/logboek item instellen (met elk een eigen tekst) achter elke “then” card, dan weet je in ieder geval welke flow er getriggered wordt etc (en of het uberhaupt door een Homey flow komt.

1 Like

Ik zie een aantal triggers met acties maar je laat ons raden welke acties er op rare momenten …
Sorry, geen glazen bol hier…

[Tip] Problemen met Homey?

Heb je “per ongeluk” nog automatiseringen in de bridge actief staan?
Zet Homey eens 12 of 24 uur uit, en zie of er dan nog op de meest rare momenten lampen aan/uit gaan.
Gaan ze niet op gewone momenten aan/uit eigenlijk?

.
Voeg idd (altijd) log kaartjes aan je flows toe, zodat de trigger tijden worden vastgelegd.
Met een app als Audit gaat dit volautomatisch trouwens.

.
Probeer het alternatief voor de onboard zon triggers eens, de Zonnestanden app

.
Reset Homey’s klok eens, dat wil wel eens helpen bij tijd- en zon gestuurde triggers:

  • Ga naar locatie instellingen
  • Zet de pointer in een andere tijdzone.
  • Wacht een minuutje en zet de pointer weer terug op de locatie waar Homey staat/hangt/ligt of zweeft.
  • wijzigingen worden vanzelf opgeslagen

Superfijne opbouwende tips @Peter_Kawa .
Ga ze zeker proberen. Bedankt!
Inhakend op de automatiseringen van de hue bridge.
Deze is ‘opgeschoond’ via de hue instellingen, vervolgens met Homey aan de slag gegaan. Zal deze eens resetten naar fabriekinstellingen en opnieuw opbouwen via Homey. Adviseer je rechtstreeks koppelen of toch met bridge? Heb dit met Switchbot zonder bridge, maar werkt f*cking traag zoals bekend.

Graag gedaan.

Ik ben het wel eens met de andere leden, je foutomschrijving kan een stuk duidelijker :grimacing:
Laat voortaan “daar en daar ligt het niet aan, want daar is niets mis mee” maar weg, want een fout kan echt óveral zitten.
Bijvoorbeeld van iemands opmerking “het ligt niet aan mijn wifi, want die is supersnel” krijg ik spontaan uitslag :laughing::sweat_smile:

_

Niet gerelateerd, want dat werkt via Ble volgens mij, en dat is (erg) traag idd.

Hue zonder bridge werkt via zigbee, en Hue met bridge werkt ook via zigbee onderling, maar dan via wifi naar Homey.

_

Geen idee, heb geen Hue spullen.
Van wat ik lees, prefereren veel Hue gebruikers de Hue bridge:
stabiel zigbee,
scenes/effecten die met Homey bijna niet te maken zijn,
Hue draait vrijwel altijd, Homey heeft wel eens een off-day.

Ik weet dat er wat problemen waren met Hue ivm Matter. Die schakelede lampen zomaar in omdat die de Matter opdracht niet begreep. Ik had er ook last van. Mischien ff googlen daarop

Van alle lampen zomaar aan? Of maar 1 of 2?

En heb je van betreffende apparaten ook al in de geschiedenis gekeken “wie” ze aanzet (persoon, app, flow)?

Ik heb flows ondertussen juist weer opgeknipt omdat ik altijd dezelfde flownaam in de geschiedenis had staan en daardoor niet kon achterhalen welke trigger afgegaan was. Na het opknippen zie ik er de betreffende flows benoemd staan.

Anders bij elke DAN actie ook een log-kaartje toevoegen, dan kan je ook al heel wat meer achterhalen.