Homey vergeet de status van Hue lampen

Ik heb een Homey Pro (early 2019) en een Hue bridge. Afgelopen drie jaar zonder problemen en sinds 2 weken het volgende probleem:

Ik heb een aantal 1 klik knopjes her en der aan deurposten geplakt om zodra je de kamer in loopt de lampen aan en uit te zetten. Ik zal me beperken tot 1 kamer met 1 lamp maar het probleem doet zich voor bij meerdere kamers. Ik heb de volgende flow:
Als ‘een knop is ingedrukt’
En ‘lamp rechts’ is aan
Dan ‘zet alle lampen in kamer uit’

Een omgekeerde flow zet de lampen aan als lamp rechts uit staat. Het probleem is dat Homey niet meer weet dat lamp rechts aan of uit is. Als ik de lamp in Homey aanzet wil die soms wel uitgaan maar niet meer aan. Andersom als ik hem in Homey uitzet gaat die soms wel aan maar niet meer uit. Het kan ook gebeuren dat ik de lampen kort aan en dan weer uit zie gaan. Dan gaan blijkbaar beide flow’s af.

Als ik de Hue app herstart dan valt mij op dat er random 30% van mijn Hue apparaten niet gevonden kunnen worden. Nog een keer herstarten, zijn het weer andere lampen. Nog een keer herstarten en dan wordt alles weer gevonden. Ik herstart ook wel eens de Hue bridge en daarna Homey. Vaak is alles weer in orde maar binnen 24 uur ontstaat het probleem weer. Ik zie in de avond vaak in Hue alle lampen in huis uit staan maar via Homey zouden er in diverse kamers lampen aan staan.

Ik heb ook flows ingesteld om Homey 1 keer per week te herstarten en elke 24 uur de Hue App. Geen succes.

Mijn conclusie is dat Homey sinds 2/3 weken plotseling niet goed meer kan praten met de Hue bridge. Hue is UTP aangesloten en Homey staat er naast met -55db RSSI. In de release notes van zowel Hue als Homey zie ik zo even niks wat hier mee te maken kan hebben.

Hoe pak ik dit aan? Welke debug mogelijkheden heb ik om dit verder te analyseren hoe die communicatie tussen bridge en Homey gaat?

Dank voor jullie ideeen.

Ik heb ook gedoe met Hue sinds 2/3/4 weken de automatische flows werken hier ook niet en bij de kaartjes in de flow staat “Missing Owner Name” gek genoeg alleen in de mobiele app. Op de browser ziet het er goed uit.

1 Like

Misschien even ticket inschieten bij Homey als officieel eigenaar van de app? Ik herken het zelf niet, maar heb HP23 gekoppeld met de Hue bridge op basis van Matter. Dit geeft naar mijn idee de status beter en sneller door dan via standaard koppelen met de app

Ook bij mij wordtbniet goed de statuscvan een lamp vastgesteld. Ging voor goed.

Hier ook problemen, flows werkte prima . Nu lukt het uitzetten van lampen niet meer na een ‘en’ ‘alle lampen staan aan’ check .

Hoi Iggy,

1 Like