Flows werken op de app maar niet live

Hi, ik ben gestart met een Homey bridge

Ik ben bezig met dit slechte weer met eenvoudige scenarios. Op de telefoon werkt het, maar als ik dan de bijvoorbeeld de lichtschakelaar aanzet, dan gebeurt er niks.

Als Hue lamp aan is
Dan mag Hue lamp uit na 70 sec
Heel simpel dus. In de test werkt het maar daarna gebeurt er niks…ik heb uiteraard op save gedrukt.

Ik ga mezelf maar even herhalen: “Het kan met Homey Cloud tot een uur duren voordat Homey de status van je lamp opvraagt.”

Hi Robert, helder, dank je wel maar goed ik begrijp dan echt niet dat ze dit dan uberhaupt in de markt durven te zetten; zeg dan gewoon dst het niet werkt met Hue, maar wel met andere applicaties, of begrijp ik het verkeerd.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

trouwens 2e keer, graag juiste category gebruiken, of in Questions je vraag in het Engels stellen !!

Dit begrijp je verkeerd, ze gaan er gewoon uit dat je merendeel van de tijd de hue lampen met je Homey (account) bediend, en niet vanuit de hue app.
En als dat toch gebeurd kan het tot een uur duren voor die huidige status van alle lampen worden gesynchroniseerd met je Homey.

Ik lees deze anders,
niet: Als de Hue Lamp aan is …

maar: When Turned on . (dus Aangezet wordt.)
Heb je de Hue lamp wel aangezet? (en dus eerst uit? )

Dank je

  • als ik een simpele automatisering maak in de Hue app, dan werkt dit perfect met de 50+ Hue lampen in huis.

  • het leuke aan Homey leek mij al die flows instellen.

  • als een simpele flow als Hue lamp aan doen, licht staan aan en dit mag maximaal zeg 10 minuten duren daarna gaat ie uit, ( de kids laten de lampen altijd branden…) zou veronderstellen dat dit gewoon dan gebeurt als de lichtknop aangaat 10 minuten later. ( of hiervoor dien ik toch echt de homey pro aan te schaffen)

Zeker. Eerst de schakelaar uit en daarna aan.

Dan gebeurt er niks ( dus wel in de test flow)

Ik hoop dat je de Hue lampen niet uitschakelt met een normale schakelaar van de spanning, dat is niet smart :wink:

jou situatie kan gaan als volgt:

  • Lamp synchroniseert met Homey (aan).
    10 minuten later.
  • Je zet de lamp uit (Homey synchroniseert nog niet voor 50 minuten).
    10 minuten later.
  • Je zet de lamp aan (Homey synchroniseer nog steeds niet voor 40 minuten).
    30 minuten later.
  • Je zet de lamp uit (Homey synchroniseert nog steeds niet voor 10 minuten).
    10 minuten later.
  • Homey vraagt de huidige status aan aan de bridge (uit) → lamp gaat uit in Homey.
    20 minuten later.
  • Je zet de lamp aan (Homey synchroniseer niet voor 40 minuten).

etc.

De bridge werkt veel sneller, omdat deze niet maar elke 1 uur nodig heeft om de huidige status op te vragen.
Dit zal je ook niet hebben als je de lampen aan zou zetten met Homey zelf, en dus niet met de bridge/hue app.

Er zit een wall switch van Hue achter, deze werkt altijd prima, dus ja hij is smart. Wel goede controle vraag.