Homey pro (early 23) & Philips Hue status probleem

Sinds een week heb ik een probleem met mijn Homey Pro (Early 23) en Philips Hue.

Homey ziet steeds een verkeerde status van de lampen en schakelaars van Hue. Homey ‘denkt’ dat verlichting uit staat terwijl deze in werkelijkheid aan staat (en andersom). Hue bridge en Homey opnieuw opstarten werkt niet maar ik ben erachter dat de Hue app in Homey opnieuw opstarten wel werkt. Maar binnen 24 uur is hetzelfde probleem weer terug. Ik heb veel flows gekoppeld aan verlichting dus dat loopt allemaal een beetje in het honderd nu.

Wat opvalt is dat Home Assistant wel de juiste status van de Hue devices ziet. Ik heb Hue op de ouderwetse manier gekoppeld aan Homey (niet via Matter oid).

Wie heeft tips?

Ik ervaar exact hetzelfde, en soms schakelen de lampen ook niet omdat ze als offline worden gezien.
Zelf heb ik het idee dat dit sinds de laatste firmware update v10.0.11 is ontstaan. Deze is volgens mij 1-2 weken gelden uitgerold.

En ik heb geen oplossing dan de app te herstarten, wat soms 2x nodig is.

Dit onderwerp is elders ook al besproken en speelt helaas al een aantal weken. Er zit geen schot in een solide oplossing. Ik heb daarom een flow gemaakt die elk uur de HUE app opnieuw opstart. Dat bleek niet voldoende, dus ik heb er nu elke 35 minuten van gemaakt.

Even ter info: is er inmiddels ook iemand op het idee gekomen om de problematiek aan de maker van de app te melden?
Hier enkel schrijven dat er wat fout zit in een app update helpt niet zoveel. Dit is officieel enkel een gebruikersforum.

Dank voor de tip! Ik heb gezocht naar andere meldingen hierover maar die heb ik niet kunnen vinden. Daarom heb ik zelf een melding aangemaakt op de manier die je hebt beschreven. Ik hoop dat het snel wordt opgepakt nu. Het voordeel van slimme bediening verdwijnt heel snel als een bug zo lang aanhoudt.

1 Like

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Bijna elke dag heeft Homey de verbinding met de Hue app verloren.
Ik heb ook een melding gemaakt bij Homey Support

Ook ik heb dit probleem, maar dan met de vorige Homey, de 2019 versie. Probleem ontstond een paar weken geleden. Daarvoor werkte alles vlekkeloos. Opnieuw opstarten van de app lost het probleem (tijdelijk) op. Ik heb support al een melding hierover gestuurd.

Klopt.
Maar door de reacties van anderen krijg ik nu wel de bevestiging dat het niet bij mij ligt, en een support ticket indienen meer nut heeft.

Nou, als er bijv. ‘maar’ 2 mensen hetzelfde probleem melden, duiken ze er minder snel op, dan als 200 mensen dat doen.
Tuurlijk is het goed om eerst even te polsen bij anderen. Maar ik zou toch óók een ticket aanmaken.