Hue dimmer swiitch schakelaar en dubbel drukken

Beste Homey users;
Ik ben in het bezit van een Homey pro early een Philips Hue met bridge zo staat hij ook in mijn Homey en een Heos speaker ook aanwezig in mijn Homey.
Nu heb ik Hue dimmer switch schakelaars en met een van die schakelaar stuur ik mijn Heos aan met een radio zender.
Maar nu wil ik met dubbel drukken van radiozender wisselen en dit lukt mij niet ik kan hier niets voor vinden want ik kan ALS wel gebruiken maar mijn Hue schakelaar is weg naar de eerste ALS
Eigenlijk had ik gehoopt met de zandloper dat als ik binnen 2 sec weer druk dat hij van radio zender wisselt/.
Weet iemand hier een oplossing voor

Alvast bedankt

Ik heb mijn best gedaan.
Sorry ik hoop dat het nu goed is maar mijn Engels is ook niet al te best.

Had ik gedaan maar vergeten te bewaren.
En ik heb gezocht hopelijk staat hij in het goede topic want ik denk dat de flow topic over werkende flows gaat.

1 Like

Dit werkt bij mij, bij minder keuzes kan de vertraging ook korter zijn.
Hue-on-count is een numerieke variabele, die je na de keuze weer op 0 moet zetten.

Dank je wel dit ziet er heel erg ingewikkeld uit maar ik ga het proberen.
Ik laat zeker nog van me horen

1 Like

En nu kom ik er al niet meer uit


Dit is de enige Logica kaart die ik kan vinden en die staat onder Dan maar als ik uw volg bij Numerieke variabele wordt dat weer verwijdert.
Wat doe ik verkeerd.

1.) Je dient eerst nog een numerieke variabele aan te maken.
Jan (jpe4619) heeft zijn variabele bijvoorbeeld “Hue-on-count” genoemd,

maar de naamgeving staat je vrij, zolang je maar weet welke variabele je voor welk doel hebt gebruikt.

Vervolgens kun je de zojuist gecreëerde variabele selecteren, als je in het rood omlijnde veld [numerieke variabele] klikt.

Dat lijkt dus een ingevuld veld bij Jan, maar het is een geselecteerde variabele.

2.) Verder zie ik dat je in de berekening geen variabele hebt ingevoegd, maar gewoon de variabele naam [A-0-Hue-on-count] van Jan’s voorbeeld hebt overgetypt

Dat is dus ook een variabele die je zelf eerst dient te creëren, en vervolgend in de berekening kunt voegen

.

Handige achtergrond info over variabelen:

Dank je wel voor je antwoord.
Gelukkig wordt het steeds makkelijker. :rofl:

Dit is niet het eenvoudigste deel nee. Maar je vraagt ook van die moeilijke dingen :wink: :wink:

1 Like

@Peter_Kawa
Zelf heb ik een iets eenvoudigere manier bedacht om een Hue dimmer switch te ‘misbruiken’.

Als het licht uit is, kan ik de + en - knoppen gebruiken voor iets anders! Immers, die knoppen doen dan niets als je ze gebruikt.

Dus, in de flow wordt in de EN kolom gekeken of de achterliggende lampen uit zijn. Als dat het geval is kan de + en de - knop een andere actie starten.

Even zonder flow, maar uitgeschreven.

Als
“+” Ingedrukt

En
Lamp is uit

Dan
Stuur @Peter_Kawa een bedankje

Anders
Stuur @Eternity een bedankje

Met de “-” knop kun je een andere actie starten.

2 Likes

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he :joy:

2 Likes

Die knoppen gebruik ik voor het volume en als ik dat bovenste met die variabelen uit kan vogelen gaat me dat ook lukken met de + en - knop voor het volume.
Kijk ik heb nog steeds vertrouwen.

1 Like

Nu heb ik zo me best gedaan
Allerlij variabelen aangemaakt.
En toch lukt het me niet ten eerste krijg ik dit niet goed.
Scherm­afbeelding 2023-12-21 om 19.00.30
Hiervoor krijg ik
Scherm­afbeelding 2023-12-21 om 19.01.41
Ik moet een waarde invullen anders kan ik hem niet opslaan.
Deze heb ik aangemaakt in nummers en genoemd Hue-teller met de waarde 0 omdat dit niet anders kan.
En bij deze
Scherm­afbeelding 2023-12-21 om 18.57.36
Die kan ik alleen maar vinden met Gelijk is ja/nee
Deze variabelen heb ik aangemaakt in nummers in ja/nee en inTekst en deze zijn ook Heu-teller genoemd met oplopende waardes van 1 tot 4
Dus ik ben bijna kaal en nog geen streep verder.
Wie o wie weet wat ik verkeerd doe

Dit is de omgekeerde volgorde vergeleken met:
image

Dus het moet zijn:

Bereken (nummerieke-Variabele-naam) als {{Variabele-tag+1}}
(In de programmeer wereld wordt vaak het “doel” eerst genoemd en pas na het = teken, de “bron” )

Dit is een EN kaartje
image

(Variabele) is dus de nummerieke Variabele-naam en de (waarde on mee te vergelijken) dus 1 of 2 enz.

Gaat dit helpen om een streepje verder te komen? Even doorzetten, als je dit eenmaal door hebt is het volgende weer veel gemakkelijker.

2 Likes

Dank u wel voor uw hulp maar bij EN kan ik niet zo een kaart vinden wel zoiets maar dan staat er achter is waar.
Scherm­afbeelding 2023-12-21 om 23.17.01

Maar deze heb ik wel uitgevogeld

Scherm­afbeelding 2023-12-21 om 23.15.06

Hij zou er toch echt tussen moeten staan :blush:

Na Toevoegen, onder En…,
image
kies Logica,
image
dan zie je dit:

De zevende kaart is degene die je gebruiken moet.
(de achtste is degene die jij noemde, die moet je niet gebruiken)

Heren dank u wel maar dit heb ik.

Dan is het de eerste.

Gebruik dan de bovenste:
image
HP2023 heeft blijkbaar niet alle kaarten die de “bol” wel hebben.