Hue met Homey en fysieke schakelaar

Hi allen,

In een nieuwe Homey-Pro omgeving heb ik de wens om (ook) HUE lampen toe te passen. Ik heb er bestaande “puls-schakelaars” zitten. (Voorheen bediende ik met die pulsdrukkers de fibaro-dimmers) Hoe kan ik dat met werkend/werkbaar krijgen ? In mijn nieuwe Homey omgeving begrijp ik natuurlijk dat ik de Hue lampen van een permanente voeding zal moeten voorzien maar dan… Middels welke koppeling (hardware ??) ontstaat de bediening van m’n hue lampen d.m.v. de bestaande fysieke puls-schakelaar.
Het schakelmateriaal is van Gira.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie suggestie

Groet,

De Hue producten worden aangestuurd door de Hue app.

Die pulsdrukkers door een andere app. Zo te lezen van Fibaro.

Je Homey_Pro koppelt nu de pulsdrukkers met de Hue lampen met de flows.

Zo kan je alle verschillende merken met elkaar laten werken.

Zoiets ?

en dan de scene kan ik aanpassen met app zodat steeds de lamp inschakeld met desbetreffde/ingestelde waarde (dus geen last state)

Dank vast voor het hardop mee denken. Begrijp ik het goed dat ik de HUE omgeving incl. HUE-bridge in eerste instantie “gewoon” koppel aan de Homey waarmee dan die HUE-omgeving werkt. Dan vervolgens de bestaande pulsdrukkers met bestaande Fibaro dimmers ook aan de Homey knoop en dan beide systemen middels flows aan elkaar knoop ? Hoewel ik daar nog wel even wat energie in zal moeten steken denk ik dit te kunnen volgen. Ik zie ook in de post van sjalabert hoe zo’n flow er dan ongeveer uit zou kunnen doen. Maar nu dimmen ? met andere woorden; als ik de puls-schakelaar ingedrukt houdt (om up/down te kunnen dimmen) is dat dan ook koppelbaar of slechts aan-uit of een scene starten ?

Zelf wacht ik nog op mijn Homey om met flows te werken.

Wel mij hier ingelezen en gezien dat het aan de app ligt hoe die de pulsdrukkers in de flow moet aansturen.

Dan zitten we in hetzelfde schuitje want mijn pre-order is ook nog niet geleverd. Ik moet het dus ook doen met voorbereiding, vooruit denken, voorstellen… Wellicjt is er iemand op dit forum die al wel live-test-mogelijkheden heeft

Inderdaad als je de hue bridge koppeld aan homey komen kan je daarna alle gekoppelde hue lampen in homey binnenhalen

Ook weer goed

Ja, ALS de fibaro bediend wordt
DAN hue lamp aan

Daar zijn ook posts over te vinden. Maar dat is wel wat meer advanced…

Als ik dit lees denk ik dat je met de hue’s met kleur wil gaan werken? (Want voor alleen dimmen en aan/uit voldoen de fibaros met gewone lampen erachter ook prima)
Dan zal je wel iets met scenes moeten gaan doen

Nee kleuren is niet het belangrijkste, mijn voorkeur voor (niet) gekleurde HUE’s ontstaat uit mijn huidige (wellicht gedateerde ?) ervaring met gewone LED’s achter Fibaro dimmers. Ik heb nogal eens last van knipperen ondanks toegepaste bypass. Die ervaringen zijn echter wel met dimmers en LED’s van een jaar of acht oud. Gaat het tegenwoordig wel probleemloos dan met slechts 1x 2,5W led achter zo’n fibaro dimmer ?

@FKey Dit is ook een oplossing. Philips Hue wandschakelaar-module (2-pack) (beaumotica.nl)

Mijn vrouw moet een fysieke schakelaar hebben en vind het fijn om met de HUE app te spelen.

Ik regel/automatiseer alles via Homey. Want de Homey app is voor de vrouw niet zo ‘vriendelijk’.

Hi, aan deze kant is deze wens ook ontstaan omdat familieleden graag nog op een schakelaar drukken. Met zo’n HUE schakelaar lukt aan-uit en scenes starten goed maar gewoon op de “ouderwetse” manier hoog/laag dimmen is m.i. met zo’n hue schakelaar helaas niet mogelijk ??