Philips hue + lichtschakelaar

Hi allemaal,

Ons nieuwe huis wordt opgeleverd in mei dit jaar. Dus ik zat al even wat uit te zoeken, ik heb alleen 1 vraag

1: Ik heb een wandschakelaar in de nieuwbouw woning, hierop zit mijn Philips Hue lamp. Welke methode kan ik het beste hanteren en wat ben ik nodig? Als ik nu de lamp uitdruk is de lamp ook echt uit, en wanneer ik deze aandruk moet hij eest opnieuw verbinding maken met de bridge dus onhandig. Ik had zelf al even gekeken naar de Dimmer 2 van Fibaro maar ik betwijfel het mij of ik hier alleen mee uit de voeten kan.

Dimmers of schakelaars van Fibaro gaat je niet helpen icm Philips Hue verlichting, aangezien de Hue lamp altijd aan staat(om ingeschakeld te worden via App, Hue Tap, Homey of ander Zigbee Controller).

Er zijn ook Zigbee wandschakelaars welke je kunt laten samenwerken met de Hue verlichting, dit is veelal op batterijen.
Voorbeeld van Jung:
Jung
Dit gaat volledig buiten Homey om eigenlijk.

Er zijn nog veel meer oplossingen, het is maar net hoe creatief je wilt zijn of hoeveel geld je er voor uit wilt geven.

Ik zat inderdaad te kijken naar een Pulse schakelaar met daarachter een Fibaro Switch die vervolgens naar de Hue lamp gaat.

Wat zou je eventueel kunnen aanraden qua switch? Het uitmeten van stroomverbruik klinkt zeker aannemelijk maar hangt toch redelijk een prijskaartje aan de Fibaro Switch :sweat_smile:

Jawel hoor :wink:
Ik heb hier een schakelaar met een Fibaro Switch erachter. Deze stuurt een Hue aan via een Flow.
De lamp hangt dus niet aan de Switch, maar zit gewoon constant op de stroom.
Enkel de pulse-schakelaar gaat naar de Switch.

(side note: als Homey eruit ligt werkt de schakelaar niet, dat kan wel een nadeel zijn natuurlijk)

Verplaatst naar Nederlands.

Ja, enkel voor scene selection inderdaad, maar niet direct(fysiek/bedraad) verbonden aan de Hue lamp.
Valt onder noemer “meer oplossingen” :wink:

Waarom niet gewoon de Philips dim switch? Heb ze overal hangen. Alle schakelaars heb ik los gehaald en doorgelust zodat de lamp altijd “aan” staat en de schakelaar loos is. Dit zodat ze niet per ongelijk uit worden gezet en bijv evt verkoop ooit alleen de draadjes terug gezet hoeven te worden.