Hulp nodig met een groot HUE probleem alle bestaande trucs al geprobeerd

Hallo,

Na een kortsluiting (eigen schuld) in ons (Franse) huis bleek dat de nul afgezekerd was met als resultaat dat wij op 2 groepen ineens wisselende spanningen hadden tussen 36V AC en 406V AC.
Helaas waren dit de groepen waarop de Homey pro, camerasysteem en diverse HUB’s waren aangesloten evenals vrijwel alle HUE lampen.
Gevolg was een kreunende Homey (echt waar!!) en diverse dode apparatuur.
Na het herstellen van de spanning kwamen gelukkig de meeste apparaten (waaronder de Homey) weer terug tot leven maar in de tussentijd gaven alle HUE lampen een discoshow.

Momenteel heb ik 7 HUE lampen die niet meer te benaderen zijn, sommige gaan niet meer aan en een tweetal wel. De rest is godzijdank wel weer benaderbaar.

Oplossingen die ik kon vinden en uiteraard geprobeerd heb voor het toevoegen aan de HUE app:

  1. Hou een HUE dimmer switch naast de lamp en hou de aan en uit knop 10 seconden ingedrukt. Ik heb de nieuwe versie en dat werkt niet. (er is geen aparte uit knop)

  2. Hou een HUE dimmer switch naast de lamp en hou de aan knop 10 seconden ingedrukt. Dat werkt ook niet.

  3. Opnieuw aanmelden met het serienummer werkt ook niet.

  4. Voor Trust 5 x uit en aanschakelen om te te resetten. werkt ook niet.

  5. Reset een dimmerswitch, hou deze daarna naast een lamp en hou de aan knop 15 seconden ingedrukt. Met de Philips lampen geen succes maar bizar genoeg met een Trust wel. Resultaat: De trust lamp is gekoppeld aan de dimmer switch. Helaas kan ik daarna de dimmer switch (met de gekoppelde lamp) niet toevoegen aan Homey dus schiet ik hier ook niets mee op!

  6. Ook een lamp een aantal maal aan en uitzetten helpt niet.

Setup: Homey Pro, Philips HUE bridge en 23 HUE lampen 18x Philips en 5 x Trust. (plus een hoop Z-wave)

Heeft er iemand een idee hoe ik de onbereikbare lampen weer aan de praat krijg??
Ik wordt er momenteel helemaal gestoord van.

Dit is om een dimmer switch met een lamp te verbinden. Wat alleen werkt als de lamp gereset is

Dit zou de juiste manier moeten zijn: zowel 1 als 0 gelijktijdig ingedrukt houden vlakbij de lamp, totdat deze gaat knipperen (>10sec lang indrukken)
Vaak moet je dit een paar keer proberen. Al een paar keer lampen gereset en dat lukte bijna nooit in de eerste poging
(Dus er is hoop :wink:)

Dit zou niet nodig moeten zijn

Dag Fkey,

De hele zondag bezig geweest vandaar mijn late reactie.

Allereerst heb je gelijk dat ook de nieuwe dimmerswitch (zonder - knop) wel iets doet met de combinatie aan - hue (bovenste en onderste) knop ingedrukt houden.
Dat gaf me in ieder geval hoop :pray:

Van de 2 Trust E27 lampen die na het opstarten wel aan gingen was het resultaat: na 10 seconden resetten gingen ze een paar maal aan en uit. Bij het toevoegen aan de app soms een keer uit en aan maar helaas niet toegevoegd (10 pogingen per stuk).

De lampen (Trust en Philips) die niet aan gaan bij het opstarten geen enkel resultaat dus mijn conclusie is dat die blijkbaar overleden zijn.
Hoe was dat bij jou?
Heb je een een lamp die niet aanging bij het opstarten nog tot leven weten te wekken?

Ik hoor graag van je (en ieder ander die hier ook een oplossing voor weet)

In mijn geval ging het om lampen die aan hue bridge hingen en ik direct aan homey wilde koppelen.
Dus geen “probleem lampen”
Mijn ervaring daarbij was dat het resetten een paar pogingen kostte.

Yep dat is het gedrag van de reset.
Als ze niet knipperen (aan/uit) zijn ze niet gereset. Dan nog maar eens proberen…

Helder!

Inmiddels 1 Trust lamp aan de praat.

Heb jij bij het resetten de lampen op hun locatie gelaten of dichtbij de Homey / Bridge gehouden.
Ik vraag dit omdat er 1 nogal hoog in het trappenhuis hangt en dichtbij komen met de dimmerswitch vergt al halsbrekende toeren laat staan de lamp verwijderen.

Het resetten heeft geen interactie met homey.
In homey moet je ze later apart verwijderen