Hue bridge vindt Homey niet

Kun je eens checken of Homey en de Hue Bridge op hetzelfde wi-fi netwerk zitten?

Ik neem even aan dat je die als eerste moet toevoegen via de app. Hij gaat waarschijnlijk niet lukraak iets zoeken na installatie.

1 Like

Zit op het zelfde netwerk, het is wel zo dat de Hue Bridge op LAN zit aangesloten en de Homey op het Wifi netwerk

Dat dacht ik dus ook maar ik kan de app niet configureren.

Ik installeer de app even op mijn test Homey en kijk eens of ik iets wijzer kan worden.

Heb je een pi-hole, of een ander soort apparaat dat verbindingen naar meethue.com stopt?

1 Like

Ah, die was ik vergeten idd… Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Aan de app kan ik niets ontdekken. Ik zie ook idd geen Hue bridge in het overzicht. Dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik er ook geen heb.
Ik kan je helaas dus verder niet op weg helpen.

Oke, bedankt voor je hulp in ieder geval!

Dat was het dus! Het werkt, bedankt voor jullie hulp! You make my day :slight_smile:

Ik heb ook een reset van mijn hue gedaan en nu loop ik tegen hetzelfde probleem. Daniel_wassink hoe heb je dit precies opgelost? En hoe kom ik er achter dat een apparaat de verbinding naar meethue.com stopt?

Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd, wat je eerst zou kunnen proberen is je Hue bridge een paar uur van het stroom te laten.
Let er ook op dat je hue lampen verbonden kunnen worden aan een bridge, niet dat ze bijvoorbeeld via de Homey Zigbee app zijn gekoppeld.

Als dat niet werkt zou je nog naar je Pihole kunnen kijken of die er is.

Thnx Daniel_Wassink . Ik ga het vanavond proberen. Zou je in het kort kunnen uitleggen wat en Pihole is en hoe ik er achter kom dat ik die heb?

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Als je niet weet wat het is, zul je het niet hebben.

Thnx! Het is gelukt nadat ik de stroom er af had gehaald en de app heb verwijderd en geïnstalleerd.
Het werkt gelukkig weer!

1 Like

Zou jij mij stap voor stap kunnen uitleggen wat je precies hebt gedaan? Ik heb exact hetzelfde probleem.

1 Like
  1. Philips Hue App installeren NIET de Philips Hue Zigbee!!!
  2. Apparaten - op plus klikken - bij kies merk Philips Hue kiezen
  3. Bij kies apparaat gewenste apparaat kiezen. (Apparaten die al zijn gekoppeld worden hier niet meer weergegeven totdat ze ontkoppeld zijn)
    Succes

En als hij dan je Hue bridge niet vind, een poosje de stekker uit je Hue bridge trekken en de stappen van @HansieNL opnieuw proberen.

Hi dit mocht niet baten, waar kan het aan liggen? Situatie:

Bridge met tientallen lampen wil niet koppelen aan Homey systeem. Heb de stappen hierboven gevolgd, maar het helpt niet. Krijg direct de melding.

Mijn bridge zit aan m’n router en de homey draadloos netwerk.

1 Like

Hallo iedereen, ik probeer ook de Hue bridge te installeren maar zonder resultaat. Ik volg de stappen hierboven, maar als de bridge niet in de keuze staat (zie screenshot), hoe kan je hem dan vinden?

Ok, na wat zoeken toch gevonden.

Gelukt via de Homey App, dan naar de … (3 punten) gaan onderaan rechts. Dan de orange Philips Hue (Athom B.V.) app installeren. Daarna terugkeren naar Apparaten onderaan in de Homey App. Plus teken drukken. Kies dan Philips Hue. Kies dan een lamp en daarna moet je de knop van de Hue Bridge gaan indrukken. En daarna waren alle apparaten daar.

Ik moet zeggen dat deze werkwijze niet echt gebruiksvriendelijk is. Waarom geen knop tussen zetten van Bridge (zie mijn vorige post)?

Of waarom scant Homey na de setup niet je huis om de verschillende toestellen te vinden?

Ik denk dat dit nog iets beter kan om de UX te verbeteren.

Groeten
Jeroen

1 Like