Hue app instabiel sinds updates

Hoi,

Sinds een paar dagen is de koppeling via de Hue app echt verslechterd. Ik krijg constant “Network timeout” en rode uitroeptekens bij m’n apparaten. Nu kan ik direct via IP gewoon bij de Hue Bridge, en af en toe de Homey ook, maar 9/10 keer niet.

Zijn er meer met problemen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Voorheen deed de Hue app het uitstekend, het is alleen sinds de laatste paar dagen na een update zo.

Heb je de Hue Bridge en Homey al eens een keer van de stroom afgehaald?

Ja zeker. De bridge en Homey meermaals compleet stroomloos gehad.

@robertklep: ik schrik wel een beetje van je onverwachte eerste suggestie. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik zat helemaal klaar voor: Heb je al geprobeerd een andere adapter op Homey te gebruiken van minimaal 2A.

1 Like

Na de update wel even een probleem, alle lampen gingen rood branden. Terug gezet op de juiste kleuren in de Hue app en daarna geen problemen meer.

Voor de volgende ‘surprise’ update: schakel de auto update voor zowel Homey als de apps uit. Op die manier kun je zelf bepalen wanneer je welke update installeert.
Tip, deze app houdt je op de hoogte van alle updates:

Inmiddels zijn er zóveel problemen met Homey dat het af en toe moeilijk is de juiste mogelijke oplossing te suggereren :stuck_out_tongue_winking_eye: