HP 2023 te warm?

Gisteren kreeg ik in de middag een melding dat de temperatuur van Homey > 65c was. (In de kamer waar Homey staat was het 25c) Toen ik savonds thuis kwam waren de screens niet omhoog. Testen in advanced flow gaf bij elke card (verschillende flows getest) een error (zonder info). Homey opnieuw opgestart en toen werkte het weer.

Het deksel voelde ook heel warm aan. Deksel losgehaald waardoor de warmte weg kon.

De 1 min load was afgelopen 24 uur tussen de 3 en 15% met af en toe een uitschieter tot 23 en 32%. Niet al te hoog lijkt me.

Ik heb nu een koelertje van een grafische kaart op de koelvinnen gezet die de temperatuur tussen de 45 en 55c houdt. Deksel met afstandhoudertjes teruggeplaatst zodat de warmte makkelijk afgevoerd kan worden.

Ik vraag me af of de problemen met de flows te maken kan hebben met een temperatuur. Iemand een idee?

Wat was de daadwerkelijke temperatuur (>65 kan 66°C zijn maar ook 100°C)? De Raspberry Pi module in Homey zou tot 80°C gewoon aan moeten kunnen, daarboven gaat ie “throttlen” (de interne cores langzamer draaien om zo de temperatuur niet te hard te laten oplopen).

De grafiek laat een langere tijd een temperatuur zien van rond de 66c
Uploading: Screenshot_20240627_170015_Homey~2.jpg…. Ik had ook begrepen dat tot 85c geen probleem zou moeten zijn. Het kan natuurlijk toeval zijn.

Dan vermoed ik dat het probleem met de screens met iets anders te maken heeft gehad.