Stabiliteit Homey

Hi,

Ik heb de Homey Pro 2021 nu bijna een jaar.
Telkens werkt hij enkele weken goed en dan blokkeert er ergens wel iets.

Heel frustrerend als homey bv in mijn geval verwarmingskringen beheerd.
En de flow niet start of niet correct uitvoerd als de termostaat “aan” aangeeft.
Als je het device dan zelf aanklikt en start doet hij het wel.

Vandaag was het bv weer een group die de vloerverwarmingspomp aanzet.
Dus als er een termostaat aangaat dan gaat die groep ook mee aan.
Die sprong bv constant aan/uit/aan/uit, heb deze moeten verwijderen en terug aanmaken.

Alle thermostaten & relays voor de verwarming zijn van Heat-IT met de bijhorende app/plugin

Maar heb in weken al niets meer aangepast, dus hoe kan het toch dat dat telkens blijft mislopen…

Heeft het zin dat ik de nieuwe Homey pro 2023 aanschaf, die is bv een stuk performanter… ?

Groetjes
Jan

Dag Jan,

geeft de homey alleen problemen met het aansturen van de apparaten in flows? dus bij handmatige bediening lukt het altijd wel?

wellicht zou je een flow die je hebt gemaakt en vaak vast loopt hier kunnen delen?

zodat wij mee kunnen kijken. zo wil het bijvoorbeeld nog wel eens zijn dat homey niet alles aanstuurt als hij teveel tegelijk moet doen, dit kun je bijvoorbeeld oplossen door wachttijd tussen het aansturen te gebruiken

Homey is niet 100% perfect, er kan best veel misgaan, zeker met al het draadloze geweld.
Toch draait hij hier redelijk stabiel. Persoonlijk zou ik mijn verwarming niet aan het ding toevertrouwen. Ik stuur er wel mee, maar mijn thermostaat programma blijft ‘master’.
Zoals Robin al aangaf, deel eens een paar flows?

Heb je log kaartjes aan iedere flow actie hangen? Zo kun je in ieder geval zien of je flow wel of niet werkt, óf dat het apparaat in kwestie niet (stabiel) reageert.

Je kunt ook je vragen neerleggen in het app topic [APP][Pro] Heatit Controls app [v3.6.2]

Goedemorgen,

Ik denk dat het niet zozeer aan de flows ligt. Dat heb ik in het verleden al een keer gemerkt dat ik teveel zaken direct op hetzelfde moment wou doen. Daarom heb ik tussen elk commando 1 sec tussen.

Het lijkt mij eerder alsof de actor het niet doet. Want zoals je zelf aangeeft als ik op de knop in Homey druk gaat hij aan (of lijkt althans zo) maar na enkele seconden terug uit. Als ik dat dan vaak achtereen doe krijg ik een time out. Herstart ik dan de Heat-it app dan volledig werkt alles weer normaal, in sommige gevallen moet ik homey volledig herstarten. (Duurt 10 minuten, wat ik best lang vind) Ben ook al alle overbodige apps aan het wissen geweest maar dat lijkt niet te helpen.

Vandaar dat ik me af vroeg of de ‘oude’ homey pro niet gewoon vanaf het begin al wat te licht was en nu alleen erger geworden?

Ik wil gerust wel eens een flow posten maar daar lijkt het me niet in te zitten.

Om op je andere vraag of opmerking te reageren en niet je verwarming op toe te vertrouwen. Eigenlijk kan ik niet anders. Ik heb een Warmtepomp van Panasonic, een mazoutketel van Buderus, en 9 vloer verwarming kringen met ook nog enkele radiators. Dankzij Homey kan ik die allemaal sturen (als het werkt … :wink: ) Afhankelijk van de buiten temperatuur werkt de warmtepomp of de ketel. En afhankelijk van de kamertemperaturen gaat de desbetreffende vloerverwarming of radiator aan.

Eén ding werkt gelukkig altijd tot nu toe, en dat is de oververhittingsbeveiliging.
Die meet de temperatuur op de inkomende vloerverwarming en als die te hoog gaat legt homey de pomp & ketel uit. Maar daarop zitten enkel sensoren & actoren van Fibaro.

Nadien moet ik dan manueel het systeem terug starten als veiligheid.

Heat-it word enkel voor de vloerverwarming en thermostaat gebruikt. Misschien ligt het gewoon aan het de app van Heat-it dat die niet stabiel is. Alhoewel ik daar verder ook niemand over hoor/zie klagen.

Er zijn ook andere mensen met rare Z-Wave problemen: Heatit/fibaro dimmers and switches Turned On (without flow or by user)

Ik herken dit probleem wel (dat Homey niet meer goed reageert na een tijdje). Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, sommige flows worden dan niet gestart, of het uitzetten van het alarm werkt niet via een knop (ander protocol).
Inmiddels heb ik een flow ingericht om elke nacht een keer te herstarten, sindsdien geen problemen meer. Maar dit zou toch niet moeten…

Hey Bob,

Domme vraag, hoe heb je die flow gemaakt … ?

Ik kwam dit laatst ergens tegen.
Je activeert Poweruser bij de instellingen Experimenten

vervolgens kan je een flow maken (ik heb gekozen voor een vast tijdstip en dan als actie Herstart Homey (staat dan onder systeem))