Misslagen homey flow

Ik merk de laatste tijd dat ik soms flows heb die aangestuurd worden door een sensor die bv het licht aandoet, dat deze niet altijd werkt. Natuurlijk denk je eerst ik maak een foutje. maar dit zijn flows die al heel lang goed werken. Dan loop ik een ruimte binnen en gaat het licht niet aan.
5 min later loop je weer naar binnen en dan werkt het wel. Ik heb 3 merken sensors en het komt bij allemaal voor. Ik kan dan voor een sensor gaan staan en hoog en laag springen maar nix werkt. Met name na de invoering van de advanced flows lijkt het erger geworden. Iemand ervaring/oplossingen?

Zet logging in de Flow, dan weet je of die gestart wordt.
Controleer of de Sensor wel triggert. (zie je instant in de App)
Controleer dat de Condities in de Flow niet blokkerend zijn.
Deel je Flows hier :wink: Anders moeten wij maar raden.

Als ik live mee kijk naar de sensor dan zie ik geen activiteit. Dit gebeurt zowel bij sensors van Heu, fibaro als aqara. Het lijkt er op dat de homey het te drug heeft soms

Controleer dan de CPU belasting, heb je wellicht Loops in Flows ? of heel veel Flows vaak lopen ?

waar zie ik de cpu belasting vinden?. flows al nagelopen kan ik geen gekke dingen in vinden

Hetzelfde bij mij, de ene sensor schakeld wel in en de andere niet, soms lijkt het op een connectie probleem. Zou het ook WiFi connectie probleem kunnen zijn, helaas heb ik de Homey nog niet zo lang om daar een goed oordeel over te hebben. Schakeld Homey lokaal of van de centrale server?

Gemiddelde load, en geheugen gebruik:

en:
https://tools.developer.homey.app/tools/system en kijk bij “loadavg”

Maar vermoedelijk heb je wifi - zigbee gerelateerde storingen

dat denk ik ook. ik ga verder onderzoeken. Mijn homey heeft het niet echt druk.
Dank

1 Like

als ik in deze tool zit zie ik veel time out en meldingen Homey offline. dat lijkt m ij niet goed toch?


als ik test of heal probeer krijg ik een fout. Loop in naar de desbetreffende sensor dan werkt hij gewoon?

Ah, da’s zwave, daar heeft wifi signaal geen invloed op.
Die site is sinds de introductie van de homey bridge idd vol van meldingen van time-outs en homey offline.
Soms helpt het om de site opnieuw te herladen. De (site) time-out meldingen blijven dan wel, maar het gestarte proces zelf gaat gewoon door.

Voor zwave specifiek verwijs ik je graag naar een deskundige op dat gebied.

Dank Peter. ik ga zoeken want ik nu al meerdere apparaten die moeilijk doen