Homey setup werkt niet

hallo,

ik heb tweedehands een Homey gekocht en wil deze instaleren.
Ik de de factory reset.
heb de hemey app reeds geinstaleerd en heb een account.
ga hem toevoegen via mijn homeys maar steeds geeft hij aan dat hij geen verbinding met de hemoy kan maken ook al zit ik netjes op de wifi setup verbinding.
wat kan ik nog doen. Heb er al een 4a adapter aan gedaan ipv meegeleverde.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

1 Like

Welkom,
begin even met welk model Homey je tweedehands hebt gekocht,

1 Like

Gokkend dat je de witte bal hebt gekocht (vrij kleine kans op dit moment dat er al Pro 2023 modellen te koop staan?)
Stel je wifi in op wifi uit 1998, en probeer het nog eens.
Hier veel do’s en don’ts:

bedankt voor het meedenken maar ik heb mijn wifi op 2.4ghz staan alleen kom ik niet eens zo ver. En idd ik heb de witte bal maar geen idee welke versie het is. Op moment dat ik verbinding maakt met de setup wifi krijg ik in de app de melding homey offline.


Heb het ook met mijn oude telefon geprobeerd geeft de zelfde melding op het zelfde moment.
Ik loop dus vast.

De Pro 2023 is model “hockey puck” met zwarte zijkant
De oudere Pro’s zijn model “witte bol”.

Dan heb je nog Homey app als service, welke door velen “de bridge” wordt genoemd, of Homey cloud / service / Premium :partying_face: Maar de bridge is een accessoire, om naast cloud ook lokale protocollen als zigbee IR Bluetooth te kunnen gebruiken.
Je hebt geen Homey bridge gekocht toevallig? Da’s model “hockey puck” met chromen zijkant.

zoals ik net schreef het is de witte bal maar geen idee of het de 2016,208 of 2019 versie is.
De instalatie loopt vast op moment dat ik verbind met de steup wifi. Ik zie die verbinding wel maar op het moment dat ik daarmee verbind krijg ik de melding dat de homey offline is maar de gele ringknippert npg gewoon.