Homey Pro 2023 (Demo): installeren onmogelijk, geen verbinding

Ben bekend met Homey. Heb o.a. een Homey Pro 2019. Wil graag overstappen op de Pro 2023. Dus gisteren één besteld en vandaag bezorgd. Was een demo-model maar nieuw en volledige garantie enzovoort.

Installatie zou volgens mij “appeltje-eitje” moeten zijn. Netspanning op de Homey, de blauwe LED ring gaat knipperen en er zou via de app verbinding gemaakt moeten kunnen worden. En daar stopt het. De melding :“Kan Homey Pro niet vinden” heb ik vanmiddag te vaak voorbij zien komen. Ik krijg onmogelijk verbinding met dat ding.

Paar keer factory reset gedaan, zonder resultaat. Ben nu al een paar uur met dat ding aan het kloten en ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Een apparaat van bijna 400 euro zou toch min of meer plug-and-play moeten zijn. En zoals gezegd ben ik bekend met het concept Homey.

Qua telefoons normale, moderne Android telefoons in het gezin. Qua wifi heb ik een Deco Mesh systeem, maar heb ook even een simpel 2,4 Ghz. netwerkje geprobeerd. Heb de helpdesk van de leverancier al gemaild en een omruilverzoek gedaan.

Maar toch: iemand nog tips hoe dat ding dan te configureren is?

Heb je dit gedaan?

:bulb: Make sure to enable Bluetooth and give the Homey app permission to detect nearby devices when setting up Homey Pro (Early 2023).

Bedankt voor je reaktie.

Bluetooth staat uiteraard aan, ook de permissie om apparaten in de buurt te detecteren is uiteraard ingeschakeld. En de handleiding waar je naar verwijst heb ik ook gelezen en zo uitgevoerd. Zonder resultaat dus…

en een andere Telefoon geprobeerd?

Kun je in detail beschrijven wat je hier bedoeld en doet? (Wellicht screenshot?)

Ik heb al 2 Homey’s, dus ben enigzins bekend met het spul en de Homey app staat uiteraard op mijn Smartphone.

In detail beschrijven en screenshots is niets anders dan de setup handleiding waar je al naar verwezen hebt. Spanning erop, wachten totdat de led-ring langzaam blauw knippert. Daarna in de app naar “Mijn Homeys” en vervolgens op “Homey Toevoegen” klikken. Daarna stopt het, zoals al gezegd, want er wordt geen nieuwe Homey gevonden.

(En uiteraard heb ik mijn oude Homey Pro 2019 uitgeschakeld…) .

om een probleem van je Telefoon met BLE uit te sluiten,
Heb je bij de Bluetooth verbindingen bijvoorbeeld de Homey staan?
Welke Homey Mobile App heb je draaien?

is niet nodig, laat lekker aan (zolang je de Backup nog niet gaat restoren … ik zou eerst even alles testen)

Ik zie de Homey als beschikbaar apparaat bij de bluetooth apparaten (BLUFI_HOMEY_PRO), maar als ik handmatig probeer te koppelen, dan krijg ik de melding "koppeling geweigerd door BLUFI_HOMEY_PRO. Telefoon en Homey liggen uiteraard 15 cm van elkaar.

App is versie 8.2.1.1486.

Normaliter heb ik geen problemen met mijn telefoon om BT apparatuur te koppelen.

Top, die koppeling mag er ook NIET zijn (zoals je normaal bijvoorbeeld een speaker of willekeurig andere BT device paired.) als die er wel is moet die koppeling verwijdert worden. :wink:

lijkt goed,

totaal andere optie, heb je al geprobeerd de nieuwe Homey van laatste Firmware te voorzien via USB? https://ota-usb.homeypro.net/

Ik wil toch nog even laten weten hoe het voor nu afgelopen is… Mijn oudere Homey Pro 2019 kan ik wel koppelen en configureren zoals het hoort, wat met de Homey Pro 2023 dus niet lukt.

In overleg met de leverancier heb ik de oude Pro 2023 teruggestuurd en als het goed is wordt er morgen een gloednieuwe bezorgd.

Blijkbaar was-ie toch “kaputt ge-demo’t” als demo model.
Is gewoon pech hebben, voor hetzelfde geld werkte hij gewoon prima.

Om deze thread af te sluiten: gisteren een nieuwe Homey Pro 2023 binnen en die liet zich probleemloos installeren.

Probleem opgelost, dank voor de ondersteuning hier.

2 Likes