Homey Pro - model 'Early 2023'

Ik ben ook met een schone lei begonnen in HomeKit na de update. heel de woning met automations en shortcuts opnieuw moeten doen.

Ja, dus?

Ja dus wat?

En hier trekken we een lijn…

Maar bovenstaande bericht dat geflagged is als “Trolling” wordt nu daaronder m.i. doorgezet en niet met een constructieve discussie.

Laat iedereen zelf bedenken of hij de Homey Pro Early 2023 gaat kopen cq Pre-ordered!

Het is aan Athom om te bepalen wat ze de prioriteit geven en zoals aangegeven hebben ze (al direct na de presentatie en in de AMA) bevestigd dat ze de prioriteiten hebben bijgesteld.

En bedenk vooral zelf of je opnieuw wilt beginnen of graag even wacht tot de Backup - Restore migratie beschikbaar is en/of mede gebruikers bevestigd hebben wat wel of niet werkt.

En laten we vooral ver blijven van het be- en veroordelen van de developers of het bedrijf Athom…

Dus meld gerust dat je kiest om in de eerste minuten van de presentatie omdat je alle vertrouwen hebt (ik) of dat je de keuze maakt om te wachten tot het zich bewezen heeft.

Maar houd het vooral constructief en vergelijkbaar (dus binnen het Homey platform en niet met vergelijken die zowiezo niet mogelijk waren met migraties)

Een Gelukkig en Voorspoedig Homey Pro Early 2023 jaar!

Graag terug on-topic. (bij herhaling kunnen berichten geflagged en verwijdert worden)

7 Likes

Er staat nu weer geschatte levering Maart
Schiet niet echt op zo. Dadelijk in Maart krijgen we weer te zien levering in April.

Ik snap je bericht niet helemaal, aangezien de melding op de pre-order pagina alleen geldt voor pre-orders die worden ingediend vanaf nu, niet voor al bestaande pre-orders.
Er worden nog steeds nieuwe Homey Pro’s verkocht als pre-order, dus deze datum zal altijd iets op blijven schuiven tot ze het volledige pre-order wachtlijst hebben opgestuurd.
Als je je Homey Pro (Early 2023) nog niet hebt besteld, maar zit te wachten tot de pre-order tijd voorbij is, is dat jouw eigen fout.

Als het goed is komt er deze week een update vanuit Athom over de huidige status van de levering van de al bestaande pre-orders.

2 Likes

Je zal zien dat in die update staat dat het niet gehaald kan worden en de datum weer opschuift naar maart. Dit is al vanaf December 2022 bezig

De laatste update, die net voor de kerst, zei dit:

As it stands, we hope to ship the first 100 units to developers mid-January. Then, about until order #61891, we hope to ship in the first half of February. The remainder of the pre-orders to date we expect to produce in February, with shipping either late February or in March. We’ll keep you updated as soon as we know more! :crossed_fingers:t2:

Zo lang dit nog de laatste update is, want het is nu net mid januari geworden, maar ook die duurt nog een volledige week, is er nog totaal geen reden om paniek te gaan lopen zaaien op het forum dat het alweer uitgesteld word.
Het is nog maar 1x uitgesteld vanwege een PCB foutje, wat een extra 3 weken heeft gekost, Het was dus zelfs met kerst al bijna zover dat het Maart wordt voor de latere pre-orders.

3 Likes

Ik kan me vergissen en dat Ronny toch één van de voor mij onbekende developers is. Maar anders val je in de groep “The Remainder…” en moet je er van uitgaan dat je hem ergens in februari krijgt.
Ik vind het knap dat dus blijkbaar ook de eerste geproduceerde Batch uitverkocht ( cq volledig gereserveerd) is.

Of developers al een Homey Pro Early 2023 hebben ontvangen en zo ja hoeveel weten we niet.

Voor de > 95% niet developers hier, staar je niet blind op de eerste datum die genoemd wordt, we hebben allemaal ingeschreven en aanbetaald op een NextGeneration device dat nog niet 100% af is en geproduceerd moet worden. (Dat is ook zo gecommuniceerd)
Alle fouten die ze nog op het nippertje hebben opgelost heb jij dus niet :wink:

Ik verwacht dat ze ook nog niet foutloos zal werken en dat er mogelijk ook Apps zijn die nog issues zullen blijken te hebben.
Geef daarom ook de developers tijd om zaken te testen op de nieuwe Homey en op te lossen
Leuk als je haar net binnen hebt om even mee te spelen, maar bedenk voor je de migratie start hoe stabiel het nu is en of je alles zelf ook gecontroleerd hebt dat moet werken.

En neem één ding aan, ook Athom medewerkers balen iedere keer dat er iets tegenzit en/of langer duurt van verwacht. Wij mensen zijn niet goed om altijd een accurate planning af te geven. En wie vaak pessimistischer planningen afgeeft, overleeft het mogelijk niet in deze maatschappij.

:innocent:

10 Likes

Sorry :wink:

1 Like

Ik begrijp dat je niks inhoudelijks mag zeggen als je de Homey al een tijdje in je bezit hebt.
Maar dit is wel bijzonder tov het verhaal dat je 2 posts hierboven schrijft…
Sorry :wink:

1 Like

ik hoop dat ze voor het einde deze maand de homey af krijgen, anders duurd het tot maart in china vieren ze twee weken nieuw jaar met de boot duurd het 6 weken dus reken maar uit. vliegtuig gaat vlugger maaaar geduld is een schone zaak. :wink:

Helaas nog geen Homey Pro 2023. Maar mijn verwachting was daarop ingesteld. Waar ik écht heel blij mee ben is dat we toch een snelle doorstart kunnen maken als ze er eenmaal is! Migratie is nu goed geregeld!

Wat ook mooi is om te lezen zijn de eerste echte testers! Geurt @Dijker gaaf om al af en toe mee te kunnen kijken! Maak ons niet al te lekker :slight_smile: Maar dank voor het delen!

Ook op YouTube niks meer van filmpjes te zien

Wat voor filmpjes had je gezien willen hebben…

Ik heb alles net doorgelezen, maar heb toch een vraag. Hopelijk heb ik het niet over het hoofd gezien. Ik begrijp dat vanuit de backups Zigbee niet hersteld kan worden. Nu heb ik veel lampen van Philips Hue, maar heb de bridge met m’n huidige Homey verbonden/gekoppeld. Is het met de Homey Pro (Early 2023) dan gewoon een kwestie van de bridge opnieuw koppelen zodat al m’n lampen weer bediend kunnen worden via de flows & handmatig?

Zou zelfs met de Backup - Restore direct goed moeten gaan…

Dat zou mooi zijn. Op de site zelf staat dat Zigbee apparaten opnieuw gekoppeld moeten worden. Is dat inmiddels niet meer zo dan?

afbeelding

De hue bridge koppelt met Homey over WiFi, niet over ZigBee, de hue bridge gebruikt dan wel ZigBee om met de lampen te praten, maar dat heeft niks met Homey te maken.

2 Likes

Goed om te weten dit! Dat scheelt een heleboel werk. Bedankt voor je uitleg.

Iemand al een berichtje gehad wanneer ze de nieuwe Homey geleverd krijgen?