Loop ik ook tegen aan. Backups maken gaan moeizaam. Doe ik het via de LAN adapter dan gaat het in zijn geheel niet (crashende apps/herstarten Homey). Doe ik het via wifi (IOS) en laat ik de app open op de backup pagina dan gaat het ca. 50% van de tijd wel, maar hij heeft er veel moeite mee. (regelmatig een countdown van 5 sec en dan komt hij weer terug met voorbereiden of opladen backup.).
Tot slot nog en klein punt gevonden. Lokale tags werken veelal niet (als je ze kiest komen ze niet in beeld. Stonden ze er al van een backup, dan Staan ze er als ‘?Tag’
Excuus, daar heb ik inderdaad over heen gelezen. Dank voor de scherpe aanvulling. Goed om te weten dat backups maken (naar de cloud) bij jullie goed werkt!
Kan er trouwens aan toevoegen dat het maken van een backup over wifi inmiddels ook niet meer werkt. je ziet Homey letterlijk verzuipen. (eerst steeds meer uitroeptekens bij devices, dan trager worden, dan verbindingsproblemen met aftellen en reconnect en eindigend in een rode ring op Homey). Zal ook maar switchen naar een lokale backup voor nu. Als dit alles is
Update:
Disable eerst alle apps, maak dan een cloud backup (is nu zeer snel klaar) en zet dan alle apps weer aan. Dit werkt goed. Melding gemaakt bij athom ter info. (En uiteraard een flow voor het in- en uitschakelen van alle apps)
@Henk_Renting Ik bedoel inderdaad dmv de knop indrukken onderin de Homey en de backup via PC.
Ik heb Chrome gebruikt.
De backup duurt ca 7 a 8 Minuten.
Ik heb als usb kabel een kabel van usb c naar usb a gebruikt.
Was een kabeltje van een centimeter of 20.
Hmmm, ik heb het toch op dezelfde manier gedaan lijkt het.
Zal het morgen nog es met een andere kabel proberen. We zitten nu ook op een andere RC, dus wie weet…
Dank je wel voor je reply!
@Henk_Renting Heb het net nog een keer geprobeerd met een lange kabel van ca 1,2 meter en op een usb 2.0 poort op de pc en de backup maken werkt en de firmware update gaat ook goed.
Ervaring die ik hier had was dat het maken met de pc hier in het begin mislukte op 99%. Zonder enige melding bleek bitdefender de backup dwars te zitten. (Ik vermoed dat het na 99% wordt ‘weggeschreven op een locatie wat wordt geblokkeerd). Wellicht nog van meerwaarde voor iemand die hier ook tegen aan loopt.
Voor wie problemen heeft met cloud backup, zie mijn eerdere post. Vermoedelijk een tekort aan werkgeheugen? (aanname van mijn kant)
Het SSH experiment biedt een op Debian gebaseerde Docker container en gaat er van uit dat je al enige ervaring hebt met de Linux command line en hoe je daarmee software moet installeren.
De meeste Home Assistant installaties gebruiken het Home Assistant Operating System, maar op Homey zul je Home Assistant Core moeten draaien.
Ik heb inmiddels wat meer kleine zaken gevonden maar voor allen een goede work around gevonden. Minstens zo belangrijk vind ik de korte lijnen met de community ontwikkelaars en de regelmatige verbeteringen vanuit Athom zelf. Tot slot is de snelheid van Homey 2023 echt een verademing
Beetje jammer, het gaat mei worden dus een week of 6 niets automatisch
Had de Homey opgestuurd naar Athom maar er is blijkbaar niets meer aan te doen.
Toch jammer dat ze voor zulke gevallen geen snellere levering hebben voor een nieuwe.
Want er zijn toch heel wat functies waar je aan gewend ben in de loop der jaren