Dan weer op zoek hoe het dan wel moet.
Voorlopig kom ik er niet meer uit.
De app versie 6. 11 .14
-
Maak een nieuw huis
-
Verbind Homey Bridge
-
Verbind Homey Pro
-
gaat via wifi
En maar denken dat ik me goed had ingelezen.
de Nieuwe Homey app (nog steeds in beta) heeft v7.x.x, dus wat je nu hebt is niet de nieuwe app, lees deze pagina (helaas wel in het engels) voor verdere instructies (die je als het goed is ook in een e-mail hebt gehad al eens):
https://homey.app/en-us/wiki/hp23-early-access/
vandaag kwam hij dan toch eindelijk binnen en mijn eerste stapjes met Homey gemaakt. Heb nog nooit zo lang op een product moeten wachten. Wist ik van te voren maar toch. Hue lampen en tussenschakelaars over gezet naar de homey net als de meeste Zwave apparaten. Paar chinese plugins willen niet omdat de app niet compatible is. Die ga ik maar voor Hue vervangen. paar simpele aan en uit flows gemaakt maar ben er nog niet achter hoe je die nou kan nalopen en eventueel aanpassen. Ook nog even naar de temperatuur gekeken van de homey. die schommelt tussen de 54 en 48 graden. Blijkbaar hebben ze daar ook een oplossing voor gevonden. Hoewel hij met 2 vingers in zijn neus staat te niksen
Je kan gewoon naar de Homey Web app gaan op je PC of laptop en daar je flow’s wijzigen of toevoegen! Nieuw: de Homey Web App | Homey News
die had ik nog niet gevonden. dacht dat met de 2023 versie alles via de app op de telefoon moest. Tnx
Ook ik heb hem gisteren mogen ontvangen. En al hoewel ik geen hoge verwachtingen had, moet ik Athom toch echt complimenteren.
De installatie is zo veel beter geworden dan de versie die ik in 2016 gekocht had. Mag natuurlijk ook wel na zoveel jaar maar toch.
Grafisch ziet het er echt prachtig uit.
Gisteren begonnen met wat lampen toe te voegen en andere apparaten die werken met hubs. Vandaag waren de nieuwe Zigbee sensoren aan de beurt. Ook dit verliep zonder problemen.
Ook heb ik een paar simpele flows gemaakt. Morgen eens kijken naar wat ingewikkelder werk.
Wat ik niet ben tegen gekomen is het instellen van de straal van de locatie. Die is iets te ruim afgesteld.
Is er een mogelijkheid om de homey 2023 softwarematig uit te zetten? Moest hem verplaatsen en de stekker eruit trekken is niet zoals het hoort lijkt me.
Nee, die is er niet. Gewoon de stekker er uit trekken en weer op de nieuwe plek inpluggen.
Heeft bij mij ook nooit problemen opgeleverd.
Voor Homey Pro (2016-2019) kon het gebeuren dat (hele, hele kleine kans) dat er iets corrupt raakte (zelf 100en keren gedaan in 6 jaar tijd, zonder problemen).
Voor Homey Pro 2023 is het practisch onmogelijk iets corrupt te maken aangezien er een locale backup staat van de gehele software op Homey zelf.
Dus die hele hele kleine kans die er was is er nu ook niet meer.
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
De systeemsoftware is het probleem niet (zelfs zonder lokale backup kun je die vrij makkelijk weer terug laten plaatsen) maar de user data, en die is niet beschermd (anders dan wanneer je er zelf regelmatig een backup van maakt).
NB: als je zoekt naar “is it safe to remove power from raspberry pi” krijg je vooral heel veel resultaten over waarom je dat vooral niet moet doen zonder eerst een nette shutdown te hebben gedaan. En het door Athom gebruikte filesysteem (ext4) staat nou niet echt bekend om z’n robuustheid bij power failures. Maar dit is ongetwijfeld allemaal uitgebreid getest van tevoren (net als de power supply
).
Over dat uitzetten van Homey was ik ook al naar aan het zoeken.
Het installeren heb ik bewust via Wifi gedaan om problemen te voorkomen.
Nu wil ik mijn Ethernet Adapter er tussen zetten.
Dit te meer omdat de verbinding vanmorgen even wegviel.
Dat ga ik nu gewoon maar doen.
Ook was ik aan het zoeken om mijn twee dagen werk te back-uppen.
Volgen de app kan dat tegen betaling. Is dat ook nog voor HPE2023 versie?
Verder is mijn eerste indruk een goede.
Exact hetzelfde als voor het Early 2023 model .
https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360010668340-Backing-up-Homey-Pro
Beschikbaar doorlopend in de Mobile App of direct via Athom per jaar.
Bedankt @Dijker, ik ga dat gelijk regelen.
Die voor 1 jaar genomen.
Je kunt ook via USB backups maken tegenwoordig: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/7263435817116-Connecting-Homey-Pro-Early-2023-to-a-PC-Mac-with-USB
Heb m ook, eindelijk! Afgelopen maanden de verschillende ervaringen hier bijgehouden en zodoende na ontvangst nog even op n goed moment gewacht om te switchen met de huidige Homey. Ook mijn complimenten, het ging in 1x perfect, ik denk dat 90% van mijn apparaten direct overgenomen werden, met voornamelijk Zigbee had ik her en der wat issues, maar snel op kunnen lossen. Het enige dat na 2 dagen niet werkt is mijn Roomba stofzuiger. De app ziet er ook veel beter uit dan de oude, stuk overzichtelijker zo. Eigenlijk heb ik maar 1 klacht/uitdaging en dat is de stabiliteit ( geen ethernet er bij genomen), in de app valt continu de verbinding weg. Kan dat aan mijn setup liggen, was voorheen niet zo? Zou alsnog toepassen van ethernet de oplossing zijn?
Dank alvast voor reacties
Hier ook zo stabiel. Echt een super apparaat.
Wat ik niet herken is wegvallende verbindingen. Hier log ik de WiFi verbinding en deze is in een maand tijd 2 keer (korter dan 30 sec) weg gevallen. Mede hierom nog niet de moeite genomen de lan verbinding aan te sluiten/testen. Misschien is kijken naar de WiFi instellingen op de router, signaal, interferentie?
En of misschien hopt -ie steeds tussen twee AP’s als hij die gebruikt
@Fsmall Weet niet hoe je wifi systeem eruitziet, maar middels band steering, of MAC adres regels zou je Homey kunnen dwingen met maar 1 bepaald AP te verbinden.