Homey Pro - model 'Early 2023' (NL)

Goed punt. Hier 1 router met 2 mesh punten erbij. Homey vast gezet vanaf dag 1 op de dichtstbijzijnde router. (Mac adres)

1 Like

Ik weet nog dat ze een keer een aanbieding hadden voor 10 jaar back-ups voor 50 euro.
Die had ik gelijk genomen dus kan voorlopig nog vooruit.

3 Likes

Denk dat je gelijk hebt, gister vast gezet en sindsdien geen haperingen meer, superbedankt!

1 Like

Vraagje,
Ik kreeg zonet een mailtje dat ik mijn Homey 2023 binnenkort zal ontvangen! :slight_smile:
En dat de set-up moet gebeuren door de Homey-beta via TestFlight.
Helaas heb ik een oudere macbook en kan Testflight niet meer installeren…
Ik zou dit wel perfect kunnen doen via een recentere iphone/ipad.
Maar wil dit dan ook zeggen dat ik via mijn oudere macbook ook geen acces meer heb tot mijn nieuwe Homey 2023?
Dus na de set-up(iphone/ipad) geen flows etc…kan aanmaken via mijn Mac?

Het TestFlight stukje is alleen voor de iphone/iPad app, op je macbook kun je gewoon je browser gebruiken.

1 Like

Is de beta app (TestFlight) nog steeds nodig voor de installatie/activatie?
Ik dacht dat dat met het beschikbaar komen van de publieke 7.x app niet meer nodig was namelijk.
Ik krijg bij installatie een “failed to activate” melding.

… dan ben je dus de Homey cloud/premium/bridge aan het installeren.
Kies de juiste Homey bij de setup.

Dat zou vreemd zijn want die heb ik gekozen. Hij verbindt ook netjes met bluetooth en vervolgens ook netjes met de wifi. Maar dan zegt ie:

Maar daar staat toch wat je moet doen? Contact Homey support!

1 Like

Ook gedaan, maar die hebben het een beetje druk denk ik. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed, dacht dat iemand dat misschien zo wist.

Volgens mij kun je dit niet fout doen. Athom moet aan de bak.

Idd @Jo_San,
“Wrong serial number” is echt niet goed, vermoedelijk heb je recht op een vervangend model.
Ik heb dit eerder voorbij zien komen en die Homey werd vervangen.

Er was gisteravond iemand met dezelfde melding, die heb ik een bericht gestuurd. Die heeft uiteindelijk op een andere telefoon geprobeerd en toen deed hij het wel. Lijkt me totaal onlogisch als het om het activeren van de Homey gaat. Misschien heeft Athom in de tussentijd een batch serienummers toegevoegd aan de activatieserver.
Ik wacht het bericht van Athom wel af.

1 Like

Voor als er nog iemand hetzelfde ervaart (activation failed): Athom geeft aan dat het apparaat omgeruild moet worden.

Bij mij hetzelfde , hierdoor de spullen op zolder slecht of geen bereik .

Even aanhakend: ik ben nieuw in Homey en voordat €400 uitgeef aan de pro versie dacht ik ‘ik begin in Homey cloud’. Maar denkend over migreren daarna naar pro. Moet je dan iid helemaal overnieuw beginnen? Als ja, dan is dus even uitproberen er niet bij?

Ja!

1 Like

Zoals @Dijker al zei moet je dan inderdaad helemaal overnieuw proberen, maar dat staat (mijns inziens) los van “uitproberen”. Zeker als je nieuw bent met Homey kun je prima op basis van Homey Cloud kijken of de manier waarop alles werkt je bevalt of niet.

1 Like

Dank! (ik vind dit wel een foute architectuur keuze, die het aantal upgrades in de weg zit. Maar het is wat het is.)

Dat vind bijna iedere Homey cloud/bridge eigenaar jammer gok ik. Het is blijkbaar niet mogelijk om een ‘dump’ / export te maken die je vervolgens op een Pro kan inlezen.
De onderliggende systemen (b)lijken te veel te verschillen.

Ik denk ook niet dat ze Homey cloud als opstapmodel zien/zagen, maar puur als een basis Homey voor basis domotica.
Al is de marketing… de marketing, met een iets andere kijk… (“the last hub you’ll ever need”).