Homey Pro - model 'Early 2023' (NL)

Ja maar ik wil dat het graag werkt hahaha

Logisch toch ?

Iets met “trekken aan een dood paard” :stuck_out_tongue:

Sja, wat kun je emmeren af en toe.
Misschien overbodig, maar als je die kabel eens uit de Homey ethernet adapter trekt, en in een pc/laptop prikt, gaat iets downloaden dan ook net zo traaaaaaaaaaaag? Zo niet dan ligt het aan de ethernet adapter lijkt me.
En heb je echt de lange kabel met Homey verbonden, en niet de korte? :upside_down_face:

@Dijker : Ik kom niet bij al mijn Zigbee devices de repair-optie tegen in het menu. Kun je dat verklaren?
Ik zie deze mogelijkheid wel via mijn Hue-devices, maar ik heb de Hue-devices via de Hue-bridge gekoppeld aan mijn Homey. Dan heb ik voor deze apparaten de repair-optie toch niet nodig?

Sorry ik ben nu niet zo met Backup en restore bezig, al weer een reset gedaan. ik wacht nog even af. :wink: Er zijn er vast meer hier die wel met Restore alles over gezet hebben.

Het lijkt erop dat je enkel tijdens een verse installatie kan kiezen om wel of niet met wifi te verbinden:

Is er al iemand die heeft geprobeerd om iets te installeren binnen de Linux omgeving van Homey? Dit is in te schakelen via expirimenten.

Ik ben vooral benieuwd of het mogelijk gaat zijn om Home Assistant hierop te installeren ivm mijn dashboard. Ik draai dit nu op een dedicated Raspberry pi.

Je kunt ook achteraf WiFi instellen door de HP2023 in setup mode te zetten:

2 Likes

Dat zou wel moeten werken, alleen heb ik al meerdere keren meegemaakt dat het SSH experiment om onduidelijke redenen gereset werd (met verlies van alle veranderingen sinds de laatste keer dat het is aangezet). Plus dat ik weet dat Athom aan het kijken is naar een alternatief voor Docker om het experiment in te draaien, en ik heb geen idee of dat met behoud van data zal gaan.

1 Like

Ik heb gisteren een backup teruggezet en daar kwamen alle normale flows netjes mee, ik heb geen advanced flows misschien heeft dat er mee te maken.

Ik had wel een ander probleem dat bepaalde zwave devices wel mee waren gekomen maar een verkeerde note id hebben. Als je dus schakelt krijg je de melding wrong note id. Heeft een van jullie dat ook gehad?

Ik zit aardig mee te lezen hier, en ben benieuwd.
Heb net een mail gehad dat hij onderweg. :slight_smile:

Super boeiend. Mijn Homey pro 2023 per vandaag in gebruik genomen. Gezien mijn complexe installatie verwacht dat het veel problemen zou geven. Het betreft 42 draaiende apps, meer dan 200 devices verspreid over zigbee, zwave en lan.

Na het terug zetten van een backup (nog geen 5 min) stond alles er op. Incl alle (7) advanced) en (209) gewone flows. Bijna alle apps werkten en na het switchen naar de test versie van enkele apps (incl instellingen behoud) werkte dat ook probleemloos. Let wel, na backup terug zetten wel 1x rebooten.

Ben tot op heden erg positief verrast en zeer stabiel.

Enige opvallende zaken:
-bij het maken van een backup lopen enkele apps vast. Deze herstart Homey na 10 min zelfstandig.
-zigbee is stabiel. Ook na herstart en ptp
-router functionaliteit zie je niet op dec pagina. Maar van zolder tot tuin werkt alles. Dus onwaarschijnlijk dat alles direct naar Homey gaat zou ik denken.

Super tevreden hier :+1:

7 Likes

Klinkt goed, dank je wel voor het delen van je ervaringen, @Ranney!
Hoe ging het migreren van je Zigbee devices?
Was het makkelijk om ze opnieuw te pairen? Deden ze dat probleemloos?
Zou top zijn als je over een dag of wat nog es zou willen laten weten hoe het tot die tijd vergaan is…

Zeker, zal ik doen!

Wat betreft de zigbee migratie was het duidelijk aangegeven dat de zigbee devices ‘gemigreerd’ waren en hersteld moesten worden. Bij elk device stond een ‘repareer’ knop. Deze ingedrukt en instructies gevolgd. Alle zigbee devices op de plek gelaten waar deze zaten en hersteld. Was letterlijk in een paar min per apparaat gebeurd. Wel eerst de router devices (aan de netspanning) van dichtbij naar ver weg gerepareerd en daarna pas de batterij devices. Bij batterij devices viel op dat hij overal een foutmelding gaf dat het mislukt was maar allen deden ze het direct na de eerste poging (totaal rond de 45 zigbee devices). Kan niet anders zeggen dat het enige wat me ‘iets stoort’ de haperende app is. Echt een zeer goede ‘pre-release ervaring hier tot nu toe.

3 Likes

Dank je wel, dat geeft de burger moed!

Zeker, moed houden!

Ben vannacht eerste ‘glitch’ tegen gekomen. Bij ca 50% van de flows werkt het niet om te ‘refereren’ naar de tag van de ‘als’ parameter (lokale tag). De algemene tag opzoeken werkt wel. Is snel opgelost want al deze flows zijn grijs gemarkeerd.

Gisteren 2 zigbee apparaten toegevoegd aan HP23.
Via de pc een backup gemaakt.
Homey via de pc de firmware laten updaten, opnieuw opgestart, beide apparaten werkten zonder problemen.
Via de pc Homey teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Opnieuw opgestart.
Via de pc de backup teruggezet. Beide apparaten waren er wel maar deden niks.
Repareren hielp ook niet.
Daarna was er een nieuwe firmware beschikbaar, rc61,die geïnstalleerd en beide apparaten werkte weer naar behoren.
Dit met firmware 10…rc58, rc59 en rc61.

Dit alles ter info.

Kun je aangeven hoe je een backup gemaakt hebt via je pc? Welke browser, andere zaken, etc. Hoe lang heeft een backup ongeveer geduurd?
Het lukt mij nl niet om dat te doen.
Voortgangsindicator loopt maar heeeel langzaam vol en loopt uiteindelijk vast.
Zowel in Chrome als Edge. Firefox wordt niet ondersteund, geeft ie aan.

Loop ik ook tegen aan. Backups maken gaan moeizaam. Doe ik het via de LAN adapter dan gaat het in zijn geheel niet (crashende apps/herstarten Homey). Doe ik het via wifi (IOS) en laat ik de app open op de backup pagina dan gaat het ca. 50% van de tijd wel, maar hij heeft er veel moeite mee. (regelmatig een countdown van 5 sec en dan komt hij weer terug met voorbereiden of opladen backup.).

Tot slot nog en klein punt gevonden. Lokale tags werken veelal niet (als je ze kiest komen ze niet in beeld. Stonden ze er al van een backup, dan Staan ze er als ‘?Tag’

Voor de duidelijkheid; @Mike1233 en ik hebben het over een lokale backup middels het rechtstreeks aansluiten van Homey op je pc (via USB).

Gezien jij het over WiFi en LAN hebt zul jij backups in de cloud bedoelen.

Dat gaat bij mij overigens wel goed. Zowel handmatig gestarte backups, als automatische backupd volgens “schedule”…