Ja hoor, daarom trek ik maar een klein lijntje, en dit lijntje geldt voor iedere partij.
maar het begon van speculeren, naar feiten op gebaseerd op mening te worden, zolang we niet alle informatie hebben, van alle partijen (inclusief de zend partij) is er maar bar weinig wat we kunnen dan gewoon rustig te wachten, er om klagen lijkt het alleen maar langer te duren.
Ik heb hem ook nog niet hoor, ik zit nog wat verderop in de rij. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, ik begrijp alleen niet zo goed dat mensen zo gefrustreerd raken en het bijna persoonlijk oppakken omdat ze iets langer dat sommige anderen moeten wachten op hun nieuwe speelgoed. Maar dat is ieder voor zich.
Goedenavond,
Ik heb hem!
Mooi apparaat!
Mijn zigbee werkt ook niet, is een known issu.
Ik zie wel dat hij op kanaal 20 staat in de development omgeving.
Graag zou ik hem weer naar kanaal 11 hebben.
Zou ik dit kunnen aanpassen zonder als zigbee weer werkt alles opnieuw te hoeven pairen?
Bedankt!
Krijg je ook de melding zigbee niet beschikbaar ?
Grappig, bij mij staat hij op 25. Zou hij de (WiFi) netwerken in de omgeving checken en daar het channel op baseren? In mijn geval is 25 wel prima (stond eerst idd ook op 11)
Nee, ik krijg deze melding niet.
Maar er is helemaal geen zigbee node zichtbaar.
Ook niet na een herstart of ptp
@cautje Daar is Zigbee niet te vinden.
Je kunt de werking checken via de Developer Tools:
https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
Inderdaad in de app zie je geen zigbee
In je dev tools kan je inderdaad zien of het wel of niet werkt
Als ik het goed begrijp klopt het dat de led-ring van de nieuwe Homey niet meer aangeeft dat er een app aan het installeren of updaten is (die draaide blauw rond bij de HP23). Met opzet of zou het een bug zijn?
Heb het al gemeld bij Athom, vind het iets minder duidelijk. Maar geen groot probleem uiteraard. Was het hier alleen nog niet eerder tegengekomen.
Moet zeggen dat de nieuwe Homey en app me positief verrast. Hier eigenlijk geen grote issues nog.
Heb hem nu naast mijn oude HP19 staan zodat ik er wat mee kan spelen voor ik over ga zodra die nieuwe HP23 stabiel genoeg is.
Goedeavond,
Zigbee lijkt idd wel te werken ook al zie je de node niet onder "instellingen"in de app.
Ik heb via de “Developers tool” een reset zigbee gedaan.
Hij ging toen ook weer terug naar kanaal 11.
Daarna de zigbee lamp gereset en opnieuw toegevoegd.
Ut is ff een klusje.
Succes!
Ik heb nog een vreemd ding, allen de advance flows zijn zichtbaar.
Alle andere flows lijken niet meegekomen te zijn uit de backup.
Dat is wel een dingetje.
Herkend iemand dit?
Bedankt!
Bij de Pro 201x werd er bij een zigbee reset automatisch een rustig kanaal opgezocht.
Het wifi kanaal moet dan wel zijn vastgezet, anders heeft dat weinig zin op de langere duur.
Wat is nu je wifi kanaal nummer?
Hallo Peter,
Hij ging zelf weer naar kanaal 11 na de zigbee reset, dat is prima.
Ik heb een Hue lamp gekoppeld.
Bedankt!
Ik was even benieuwd wat je wifi kanaalnr nu is, om te zien of Homey een goed zigbee kanaal instelt ![]()
Is het mogelijk om achteraf de ethernet adapter aan te sluiten
Ik heb hem nu achteraf aangesloten maar hij maakt geen verbding
Er is ook geen verkeer want de lampjes op de adapter branden niet
Heb je de adapter aangesloten volgens instructies. Korte usb c kabel dus in de adapter.
Jazeker
Lampjes moeten branden ongeacht of Homey is aangesloten of niet, dus als er niks brandt zit er ergens een fysiek probleem (kabel niet goed, switch niet goed, adapter niet goed, adapter toch niet goed aangesloten).
Ik had honey even gereset naar fabrieks setting en op een andere switch aangesloten maar nu gaat het downloaden heeeeeeel traag opeens gingen de lampjes branden
Je bent al een paar dagen bezig met dat ding, ik denk dat de conclusie is dat óf de adapter kapot is óf er iets in je netwerk niet lekker zit.