Homey Pro integreren in een bestaand geautomatiseerde woning

Hallo,

Momenteel heb ik mijn huis slim gemaakt middels Google Home app, Hue (bridge) en smartlife. Ik heb toen ik mijn huis gekocht heb wifi schakelaars(verlichting) en diverse wifilampen aangesloten. Dit was mijn eerste kennismaking en actie om mijn huis slim te maken.

Ondertussen heb ik al vanalles geautomatiseerd, diverse verwarmingssystemen (cv/infrarood paneel), tv (middels Logitech Harmony Elite)bijna alle lampen, Roomba, smartstekkers enz enz enz. Met deze via de google home app en assistant heel veel geautomatiseerde “opdrachten”. M.a.w. ik raak geen knoppen meer aan in huis en doe alles met stem of op ingestelde tijden.

Maar goed, als wifi uitvalt (heb wel goede wifi want meerdere versterkers) blijft het natuurlijk gevoelig en kwetsbaar.

Ik zit dus te denken aan een Homey Pro omdat deze al de diverse protocollen beheerst.

Mijn vraag is nu…, als ik de homey koop, installeer en vervolgens homey en Google home app (en smartlife) met elkaar connect worden dan al deze automatiseringen welke ik ingesteld heb in Google home app(assistent) overgezet/overgenomen naar homey of moet ik alles opnieuw in homey instellen?

Ik heb namelijk echt een heleboel automatische opdrachten ingesteld…

Ik hoor graag van jullie!

Mvg,

HilcoV

Dat. Homey kan niks van Google Home overnemen.

Robertklep, dank voor je snelle reactie.
Heb ik een volgende vraag.

Is het de moeite waard om Homey Pro aan te schaffen? In principe werkt mijn huidige systeem prima. Als ik de reviews m.b.t. homey lees zijn er best wel wat negatieve reviews over de bridge en de app…

Ik denk niet dat het mogelijk is om Homey Pro als backup systeem te installeren. Met Homey ga je namelijk een heel ander systeem optuigen. Dan heb je twee systemen die niet identiek zijn, en dus niet elkaars backup kunnen zijn. Als je bang bent dat je WiFi uitvalt, kun je beter een of meer identieke WiFi routers (of wat je dan ook moge hebben) kopen. En de backup procedure oefenen :wink:

Rmb,

Het is niet de bedoeling homey als backup te gebruiken maar als hoofdprotocol. Dus de homey bridge pro en app als hoofdsysteem met daaraan gekoppeld google home app /assistant.

Heb in Google home app momenteel 55 geautomatiseerde opdrachten en dan via assistant nog een rits aan (gezinsbel)opdrachten welke samenlopen met veel van deze geautomatiseerde opdrachten.

Nogal een puik werk omdat allemaal in homey in flows om te zetten.

Dus ik vraag me af of het het geld en de moeite wel waard is.

Inderdaad. Om te beginnen het uitzoeken of alles wat je nu hebt ondersteund wordt door Homey Pro. Dan het omzetten, en de problemen die je daarbij tegenkomt oplossen. Of er achter komen dat dat niet kan.
Of gewoon beginnen als hobby en kijken hoe ver je komt. Zo doe ik het ook. :grin:

Dan zie ik geen reden om een Homey aan te schaffen.