Toestellen migreren van Homey bridge naar Homey pro

Ik heb net een Homey Pro aangeschaft en zou dus graag mijn toestellen en flows overzetten naar mijn Homey Pro en de Homey Bridge als extender gebruiken. Hoe doe ik dit het best?
In mijn Homey Pro staat nog niets in van toestellen.

Gewoon één voor één…
Devices ontkoppelen, koppelen in de Pro en de flows opnieuw maken.

Homey Cloud en Homey Pro zijn totaal verschillende platforms en er is geen tool voor.

Als laatste de bridge verwijderen uit de Homey Cloud en koppelen aan de Pro.

Vergeet niet de subscription voor Premium stop te zetten.

Daarna kun je nog de Homey Cloud uit de cloud en uit je account verwijderen.

2 Likes

Is het niet gewoon de hele Homey app direct verwijderen en dan met Homey pro de hele installatie opnieuw? Of moet ik echt al die devices eerst ontkoppelen? heb in ieder geval van alles al screenshots gemaakt, dus ook van al mijn flows

Het is beter om alles eerst te ontkoppelen. Je kunt daarna de apparaten makkelijker toevoegen.

Alles ontkoppelen=verwijderen incl de bridge (die daarmee gereset wordt? En daarna alle flows, zodat de app helemaal leeg is. App ook verwijderen en opnieuw installeren of kan ik in de lege app beginnen met toevoegen? Het liefste doe ik een hele schone installatie

Je moet niet de hele app verwijderen, maar Homey Pro toevoegen aan de Homey app. Daarna kun je als je dat wil, de Homey Cloud instance uit de app verwijderen.

Flows kun je ex- en importeren als tekstbestand:

Ik moet toch alle Devices eerst verwijderen en daarna weer toevoegen?

Ja, dat klopt, en staat los van flows.
De meest logische volgorde lijkt mij:

1. Exporteer flows
  2. Verwijder devices van oude Homey
  3. Voeg devices toe aan nieuwe Homey
  4. Importeer flows