Homey pro en apple homekit

Hallo beste mensen ik heb mijn Dooya gordijnmotor gekoppeld via Brei app als een afstandbediening.
Dit werkt in Homey en hij staat in Apple home alleen jammer dat hij niet werkt in Apple home kleinigheidje maar toch.
Wie weet hoe ik dit werkend krijg.

Alvast bedankt.

Ligt er aan hoe je dat apparaat in Home krijgt. Via het ingebouwde HomeKit experiment? Zo ja, dan kun je mijn app HomeKitty eens proberen, die ondersteunt meer apparaten.

Robert;

Dank je wel voor je zeer snelle antwoord en natuurlijk voor Homekitty.
Maar ik had Homekitty al op mijn Homey.
Nogmaals geprobeerd maar geen succes

Wat bedoel je dan met “hij werkt niet”? Zie je 'm helemaal niet verschijnen? Werkt de bediening niet?

Hij staat in mijn apple home maar hij werkt niet

En andere apparaten werken wel?

Kun je eens naar https://tools.developer.homey.app/tools/devices gaan en daar het apparaat zoeken, en mij laten weten wat de waarde is van “Class” en welke capabilities het apparaat heeft.



Het was even zoeken maar hier zijn ze
Ik ga zo weg maar alvast hartelijk dank voor uw moeite

Mvg Bart

Dat apparaat zou gewoon ondersteund moeten worden door HomeKitty. Als het niet werkt is er waarschijnlijk iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een home hub (Apple TV of HomePod) die moeilijk doet. Meestal werkt het als je die een keer reboot.

dank je wel voor de moeite maar helaas hij weigert.

Zolang je geen echte foutmeldingen krijgt weet ik ook niet wat het probleem is. Eventueel kun je een diagnostics report opsturen. Daarvoor werkt het 't best als je HomeKitty opnieuw opstart, en zodra de andere apparaten in Home werken een keer de gordijnen proberen te bedienen vanuit Home en dan een diagnostics report aanmaken.

Dank je wel even opzoeken hoe dat moet.

Thx