“Geen accessoires reageren” / “Geen reactie” woning app icm HomeyKit app

Sinds een paar dagen werkt mijn woning app van Apple niet meer met Homey. Ik krijg de melding “Geen accessoires reageren” / “Geen reactie”.

Ik gebruik in Homey de HomeyKit app van Bas Jansen. Ik heb deze app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En ook in de woning app mijn woning verwijderd en opnieuw aangemaakt. Helaas geen soelaas en nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand tips over wat ik kan doen?

Verplaatst naar Nederlands.

Kan zijn dat de Homeykit app crasht, het lijkt erop alsof je een aantal virtuele switches hebt, die kunnen op dit moment nog problemen geven. Zou je eens kunnen proberen om die switches in de instellingen van de Homeykit app uit te schakelen (zodat ze niet meer doorgegeven worden aan iOS)?

Na het uitschakelen van mijn virtuele apparaten werkt de woning app inderdaad weer. Alleen nu kan ik geen scenes maken die mijn virtuele apparaten aanroept. :sleepy:

En dat was juist mijn doel. Zodat scenes zoals thuiskomen, weggaan, slapen etc gedefinieerd worden in Homey en dat mijn familie (en ik ook) de woning app kunnen gebruiken op de iphone.

Bedankt voor je snelle reactie. Fijn dat het weer (deels) werkt. :grinning:

We zijn op dit moment een paar dingen aan het testen, waaronder hopelijk een fix voor de problemen met virtuele apparaten. Zodra dat goed werkt zal ik een beta-versie van de app publiceren.

2 Likes

Nog even een vraag: gebruik je de Virtual Devices app, of maak je gebruik van de ingebouwde virtuele devices van Homey?

Ik gebruik de virtuele apparaten app van Arjan Kranenburg. Kan ik beter die andere gebruiken?

Niet per se, maar ik vraag me af of je dan je switch wel de juiste capabilities gegeven hebt. Een switch moet bv een onoff capability hebben, want zo kun je 'em schakelen.

Op dit moment gaat Homeykit er van uit dat switches altijd die capability hebben, en als die er niet is, dan crasht de app. In de versie die nu getest wordt wordt eerst gekeken of een switch die capability wel heeft, en alleen als dat zo is wordt ie doorgegeven naar iOS. Maar als jouw virtuele devices die capability niet hebben verschijnen ze straks ook niet in iOS (maar dan crasht in ieder geval de app niet meer :wink: ).

1 Like

Aha! Heb zojuist al mijn virtuele apparaten weer toegevoegd aan HomeKit, op één na. En de woning app werkt nog steeds. De ene die ik heb weggelaten is er een van het type multi modus en die heeft geen onoff capability. :grinning:

I can not acces homeykit devices when i’m not connected with my network. can acces the supported homekit devices like Hue, Netamato anyone an idea? why?