Homey Pro (2023) vs Philips HUE Bridge

Har utfordring med lys etter overgang til HP23. Jeg bruker flere Philips HUE Sensorer. NÄr jeg brukte sensorene kun med Philips HUE Bridge, sÄ reagerte lyskildene omgÄende. Etter overgang til HP23, sÄ tar det ca. 2 -3 sekunder fÞr lysene slÄs pÄ. Skyldes dette at jeg har koblet opp Philips HUE Bridge i HP23 eller er det andre Ärsaker?

Noe som har en lÞsning pÄ problemet?

Det ser ut som om mange fÄr godt resultat med Ä fjerne Hue bridge helt, for Ä legge inn Hue tingen hver for seg i Homey med Hue without bridge appen i HomeyP23,
Men der er sikkert flere lÞsninger pÄ problemet ditt

1 Like

Dette gjelder ogsÄ for Namron lyskilder som er lagt direkte inn i HP23 med Philips bevegelsessensor. Sensorene lagt inn via Philips bridge. Skal prÞve Ä legge dem inn med Hue without bridge appen. HÄper at dette fikser problemet.

Det er faktisk en forsinkelse nĂ„r du betjener Hue-enheter via broen med Homey hvis du bruker appen “Homey with Bridge”. Har du andre Zigbee-enheter?

Ja, men bare problemer bevegelsesdetektorene som gÄr via Philips bridge. Har noen lyskilder fra Philips, men ikke problemer med de.

Ok, innse at du kommer til Ă„ opprette et andre nettverk i tillegg til Hue-nettverket. Dette trenger ikke vĂŠre et problem, men sĂžrg for at kanalene til de respektive nettverkene er tilstrekkelig adskilt. Jeg byttet sensorene mine fra Hue via broen, og det fungerer fint.

Hvordan gjĂžr jeg det?

Du kan se kanalen i Hue-appen pÄ telefonen din under Innstillinger - Broinnstillinger. For din Homey kan du se kanalen din Homey bruker pÄ nettadressen https://tools.developer.homey.app/ under Zigbee under Systeminformasjon - Kanal. Pass pÄ at disse er godt fra hverandre.

Philips HUE: 11
Homey: 20

Det er vel langt nok?

Jeg tror det. Se ogsÄ: Changing Zigbee Channel?

1 Like