Utvikling på Homey Bridge

Hei!
Jeg er i prosess med å flytte over fra Smartthings til Homey Bridge. Har hatt ST i mange år men begynte å bli lei av knot og lest mye fint om Homey. Diskuterte Brdige vs. Home litt med selgeren på Elektroimportøren og fikk vite at cloud vs. lokal lagring egentlig var eneste forskjellen.

Etter noen dager begynne jeg nå å bli rimelig forbanna av å se “Virker bare med pro” på alt mulig av ting jeg vil knytte til Bridgen. Skjer det mye utvikling der? Jeg finner stort sett en “app” for alt jeg har, men stadig vekk er det kun for pro. IDLock f.eks.

Fibaro, Qlight og Hue er heldigvis på plass da. Hovedproblemet er sånne små poweplugs av ymse fabrikater. Der er det ingen av mine som funker med Bridge.

Så, kan jeg forvente at det skjer noe kjapt på Bridge eller må jeg bare få oppgradert til Pro (jævlig dyrt). Hvis jeg blir på Bridge må jeg iallefall bytte ut powerplugs til noe som funker. Noen som har noe forslag til noe rimelig og bra?

mvh
/Tommy

Selgeren tok feil: Homey Cloud (med Bridge) fungerer bare med “merkevare”-apper, og bare med apper som gir enhetsstøtte (altså ingen “verktøy”-apper).

Det er ikke et spørsmål om at apputviklere ikke ønsker å utvikle for Homey Cloud, det er Athom som aktivt begrenser hvilke typer apper som kan kjøres på den.

(oversatt med Deepl.com)

Takk for svar…mistenkte at det kanskje var slik. Synes det er ganske mange "merkevare-apper som også kun fungerer med Pro. Må sterkt vurdere å oppgradere.