Hei, gikk til innkjøp av en Homey bridge i huset, i håp om å gjøre huset mitt enda smartere. Men ser nå i etterkant at det er mange elementer som ikke virker. F.eks:
Ikea Trådfri, støtter ikke hub, kun lyspærer, men det lar seg ikke gjøres å koble lysepærene til både Homey Bridge og Ikea Trådfri hub samtidig.
Homekit ingen støtte her. Har du hele huset koblet til Homekit allerede, så blir det to forskjellige apper å benytte.
Easee & tibber. Ingen støtte.
Ubiquiti AmpliFi ingen støtte.
Er Bridge i praksis kun en mottaker av z-wave og zigbee signaler? eller vil det komme flere funksjoner etterhvert. Per nå ser jeg ingen funksjon utover dette. Målet mitt var å slippe flere forskjellige apper, samt sett opp logikk på lys etc.
Jepp, jeg bestilte også bridge for å starte knytte flere til et sted, har brukt homebridge og homekit lenge men trenger flere hubber for å få alt til å snakke pent sammen. Ikke alt funker med å koble til en Smartthings hub og videre til homekit via homebridge feks. Tenkte homey bridge var en fin måte å samle alt på siden den har alle antenner i en boks og software virket å være veldig fint gjort. Synd at ikke alle apper som homey pro støtter også støttes av bridge, i grunn er det jo samme software som kjøres på begge, bare ene kjøres lokalt kontra cloud. Foreløpig er den å se på som bomkjøp, om ikke beta utvides til å faktisk støtte samme antall enheter som homey pro gjør.
Enig, foreløpig ser jeg ingen nytteverdi av Bridgen. Det blir fremdels en ekstra app til å styre kun deler av huset. Per nå ser det ut som om jeg legger den ut på Finn til salg. Tilgjengeligheten til Pro/Pris gjør at jeg sterkt vurderer å hoppe Home Assisten og heller bestille med en Raspberry Pi.
Med Hue har de valgt å støtte via Hub, men med Trådfri bare direkte. Hue kan også kobles direkte med egen app, men bare på Pro foreløpig. Av nysgjerrighet: hvorfor vil du helst ha via Trådfri hub og ikke direkte?
HomeKit er det dumt den ikke støtter. Jeg vet ikke om det er forbigående eller om det blir for mye for bridge å håndtere lokalt. HomeKit bruker jeg til scenes og stemmestyring selv om det meste av automatisering ligger i Homey. Athom burde forstå at en stor andel av kundene deres er iPhone-brukere.
Tibber går på bridge nå, men ikke Easee ser det ut som.
Hva hadde du tenkt å bruke integrasjon med Amplifi til?