Homey Bridge var ikke så smart

Hei, gikk til innkjøp av en Homey bridge i huset, i håp om å gjøre huset mitt enda smartere. Men ser nå i etterkant at det er mange elementer som ikke virker. F.eks:

  • Ikea Trådfri, støtter ikke hub, kun lyspærer, men det lar seg ikke gjøres å koble lysepærene til både Homey Bridge og Ikea Trådfri hub samtidig.

  • Homekit ingen støtte her. Har du hele huset koblet til Homekit allerede, så blir det to forskjellige apper å benytte.

  • Easee & tibber. Ingen støtte.

  • Ubiquiti AmpliFi ingen støtte.

Er Bridge i praksis kun en mottaker av z-wave og zigbee signaler? eller vil det komme flere funksjoner etterhvert. Per nå ser jeg ingen funksjon utover dette. Målet mitt var å slippe flere forskjellige apper, samt sett opp logikk på lys etc.

Jepp, jeg bestilte også bridge for å starte knytte flere til et sted, har brukt homebridge og homekit lenge men trenger flere hubber for å få alt til å snakke pent sammen. Ikke alt funker med å koble til en Smartthings hub og videre til homekit via homebridge feks. Tenkte homey bridge var en fin måte å samle alt på siden den har alle antenner i en boks og software virket å være veldig fint gjort. Synd at ikke alle apper som homey pro støtter også støttes av bridge, i grunn er det jo samme software som kjøres på begge, bare ene kjøres lokalt kontra cloud. Foreløpig er den å se på som bomkjøp, om ikke beta utvides til å faktisk støtte samme antall enheter som homey pro gjør.

Enig, foreløpig ser jeg ingen nytteverdi av Bridgen. Det blir fremdels en ekstra app til å styre kun deler av huset. Per nå ser det ut som om jeg legger den ut på Finn til salg. Tilgjengeligheten til Pro/Pris gjør at jeg sterkt vurderer å hoppe Home Assisten og heller bestille med en Raspberry Pi.

  • Med Hue har de valgt å støtte via Hub, men med Trådfri bare direkte. Hue kan også kobles direkte med egen app, men bare på Pro foreløpig. Av nysgjerrighet: hvorfor vil du helst ha via Trådfri hub og ikke direkte?
  • HomeKit er det dumt den ikke støtter. Jeg vet ikke om det er forbigående eller om det blir for mye for bridge å håndtere lokalt. HomeKit bruker jeg til scenes og stemmestyring selv om det meste av automatisering ligger i Homey. Athom burde forstå at en stor andel av kundene deres er iPhone-brukere.
  • Tibber går på bridge nå, men ikke Easee ser det ut som.
  • Hva hadde du tenkt å bruke integrasjon med Amplifi til?