Homey bridge hulpvraag

Hai sinds vandaag de homey bridge binnen gekregen en kom er niet helemaal uit of ik wel de goede keuze heb gemaakt met de bridge ,ook omdat als ik wat wil installeren zoals voor de Ikea hub dat het alleen beschikbaar is op de pro.
Ik heb voor de bridge gekozen om alle apparaten in 1 app te hebben ,nu maakt ik gebruik van de woning van de iPad Google home Ikea en zo nog een paar en mijn meissie snap er niks meer van (-:

Wat ik probeer voor elkaar te krijgen en wat we in huis hebben en graag wil laten werken met homey is het volgende wat me niet lukt
1 de Ikea hub zodat ik niet alle 21 lampen hoef in te stellen
2 Tuya beveiligings camera
3 Ring deurbel
4 lsc veranda verlichting
5 Google home

De vaatwasser en thermostaat heb ik inmiddels aan de gang gekregen

Alvast bedankt voor de hulp

Hoi Ruud,

Hier kun je vinden wat er momenteel ondersteund wordt:
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?platform=cloud

1 de Ikea hub zodat ik niet alle 21 lampen hoef in te stellen
Dat zal niet gaan zolang er geen Ikea Tradfri Gateway app is voor Homey cloud

2 Tuya beveiligings camera
4 lsc veranda verlichting
Dat zal niet gaan zolang er geen Tuya Cloud app is voor Homey cloud

3 Ring deurbel
Dat zal niet gaan zolang er geen Ring app is voor Homey cloud

5 Google home
Ik weet niet wat je bedoeld, maar je kunt dat koppelen als je Homey aan Google Home toevoegt via ‘werkt met Google’, en dan in de Homey app via …Meer > instellingen > Google Assistent de “Get started” knop aantikt. Of andersom :grinning:

1 Like

Peter dank je wel zover

Wat ik nu even jammer vind is dat verkoop praatje koppel al je apparaten en de laatste bridge die je nodig hebt ,helaas gaat dat dus niet op.

Ik heb Google gekoppeld aan homey als ik homey dan wil koppelen kom ik steeds op de beschrijving uit hoe ik het moet doen en loop dan vast

Graag gedaan.
Euh, ja, ik erger mij aan de marketing ‘stijl’ van Athom. Ze noemen bewust de limitaties t.o.v. de Pro niet.

Al kun je zelf bedenken dat er toch érgens verschil moet zitten tussen een gratis produkt (of €2,99 p/m) met €69,- add-on, en een €400,- produkt.
Want ik weet zeker dat de (aankoop)prijs bij jou de keuze heeft bepaald.
Niet lullig of persoonlijk bedoeld overigens.

Gedeeltelijk waar homey bridge 70 euro abo 3 euro pm is 36 per jaar er van uitgaande dat die een jaar of 8 jaar meegaat is het verschil niet echt groot
Meer doorslaggevend was wel of ik nu 400 weggooi of 70 euro weggooi waarbij als de beta definitief wordt en het bevalt een vergelijking met de andere het bekijken het zeer zeker waard is

Wat is er gedeeltelijk niet waar dan? De Homey app is gratis, en daar kun je abbo-loos tot 5 cloud apparaten mee koppelen :hugs:
Al heb je daar praktisch gezien niet veel aan :sweat_smile:

Alleen kun je er niet veel apps cq apparaten mee koppelen. Een racewagen met houten wielen.

Als ik het vergelijk zo bekijk met de bridge en een abo zijn er 7 dingen die je niet kan gebruiken met de bridge en zou je ook de aps moeten kunnen gebruiken
Althans dat is/was de reden om de bridge te kopen en tijdens de proefperiode kijken of het voldoet en of ik zonder de 7 opties kan