Homey Bridge en missende apps

De bridge aangeschaft met idee dat dit een simpele uitvoering van homey is dus meer passend bij onze situatie. Maar in vergelijk met de homey mis ik de app tuya en milight. Hoe kan ik het schakelaar van Tuya en de mi light i box toevoegen?

In de normale app op smartphone zitten ze wel. dus lijkt me wel technisch maar toch. Ik heb dit gekocht omdat een gerenomeerd (…) bedrijf met telefonisch liet weten dat de bridge als enige verschil met de homey pro heeft dat bij uitvallen wifi niets werkt, Maar zonder wifi werkt dus ook niet alles…

Dus de bèta bridge wordt nu al door retailers verkocht?

Apart, want dat op de bridge zonder wifi niets werkt is wel waar, maar is absoluut niet het enige verschil.

Hier een wat reëler beeld:
https://community.homey.app/t/info-homey-homey-bridge-homey-pro-maximums-limitations/51811

Ook verhelderend:

En dit is ook interessant:

Welkom in de Community
Gezien dat alle gerenommeerde bedrijven waar ik online kan kijken melden dat de Release uitgesteld is en ik dit ook van Athom begrepen heb zouden ze hem m.i. nog niet mogen leveren.

Dus naast jammer van de incorrecte informatie die ze verschaffen, ook jammer dat ze je een product leveren dat Athom op dit moment ivm de Beta status nog graag zelf rechtstreeks zou leveren.

Wil je aangezien je de naam van het gerenomeerd (…) bedrijf blijkbaar niet wilt delen dit zelf bij het bedrijf terugkoppelen?
Tip: Lees je hier op de community goed in, begin via de Links van @Peter_Kawa
en stel gerust vragen als je het niet kan vinden.

1 Like

Even voor de duidelijkheid. Mijn vraag telefonisch gesteld aan goed staand bedrijf. Gekocht via bol.com. dus daarom dacht ik dat ik goed zat. Had ook binnen paar uur de code voor beta.

Veel is me wel gelukt. Verwarming, verlichtingsplan adhv zonsondergang, rolluiken… En de aqara motion sensors komen wel in de bridge. Maar helaas niet een milight ibox ( met daarachter led verlichting in gang/hal) en de tuya schakelaar in de bergkast voor plafondlamp. Dus daar voor kan ik geen flow maken : if beweging then lamp aan

Hoe los ik dat op? Ben zeer geïnteresseerd maar geen techneut! Of is de bridge die ik heb wat anders dan de beta bridge? :thinking:

Daar twijfel ik niet aan dat ze je dat verteld hebben, maar de volledige waarheid is net anders.
en ik zie bij Bol.com geen Homey Bridge (meer) aangeboden dus ik heb geen idee wie je gesproken hebt. Ik zou ze nog even bellen.

Voor ondersteuning van de Community Apps heb je een Homey Pro nodig. Die is in werking wezenlijk anders, krachtiger en heeft veel meer Apps voor ondersteuning.
Met dezelfde Mobile App en Web Interface.

Er is maar één Homey Bridge die je kunt gebruiken met de Homey beta

Dus milight ibox en tuya schakelaar vervangen door een door de Homey (beta) Bridge ondersteund alternatief. Of gaan voor de Homey Pro.

Voor nu zou je een andere schakelaar kunnen overwegen.
In de appstore kun je zien welke apps & apparaten geschikt zijn voor Homey zonder/met bridge → linkje

Je kunt dan bijv. een Aqara zigbee schakelaar overwegen.
Of KlikAanKlikUit
Of Robbsmart
etc.

Gezien verdere ontwikkelingen nijg ik naar de homey pro, maar omdat mijn bankrekening ook een rol speelt, zet ik het maar eens op een rijtje.

Veel leesvoer en dan nog begrijpen…

Bedankt voor de adviezen en links.

1 Like