Nieuw met Homey,?

Hallo allemaal,

Enthousiast gestart met Homey, maar wat obstakels

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Homey Bridge. Na wat gefrustreerde ervaringen met Home Assistant, besloot ik op zoek te gaan naar een gebruiksvriendelijker alternatief. Homey leek perfect te passen bij mijn behoeften, gezien de vele positieve recensies en video’s.

De installatie verliep vlekkeloos, maar helaas kwam ik bij het koppelen van mijn apparaten een kink in de kabel tegen. Van alle apparaten in huis kon ik er slechts één succesvol installeren. Achteraf besef ik dat ik wellicht te optimistisch was; voor de meeste functionaliteit blijkt de PRO-versie vereist te zijn.

Toch had ik gehoopt dat ik mijn lampen en thermostaat via de HEU en Nest apps zou kunnen koppelen. Helaas lukt dit ook niet. De apps van Hue en Nest zijn weliswaar zichtbaar in de Homey app, maar bij het selecteren van een apparaat (bijvoorbeeld de Nest thermostaat) word ik gevraagd om in te loggen met mijn Google-account. Na het bevestigen van de toestemming voor Homey, kom ik in een loop terecht: ik moet me opnieuw aanmelden bij Google, waarna ik een melding krijg dat ik het scherm kan sluiten. Terug in de Homey app verschijnt de melding “Login op de website van de fabrikant” met een draaiend wieltje, maar er gebeurt verder niets.

Ik heb al gezocht op Google, maar helaas zonder resultaat. Doe ik iets fout of is er wellicht een ander probleem?

Graag zou ik jullie hulp inroepen om dit euvel te verhelpen. Hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen, zodat ik alsnog optimaal kan profiteren van mijn Homey Bridge.

Met vriendelijke groet,

J. Kessels

Probeer eens een andere browser.

Overigens heb je voor zowel Nest als Hue helemaal geen Bridge nodig, een Homey Cloud account is het enige dat daarvoor nodig is.

Robert, bedankt je hebt me een eind op weg geholpen. Via de app op de telefoon lukte het niet, maar via my.homey.app wel. Ik wist niet dat deze app bestond. Ik had wel gevonden dat de desktop versie alleen maar voor de Pro bezitters was. Bedankt.